Spada sprzedaż dzienników, w dół "Wyborcza" i "Przegląd Sportowy"
« lista artykułów
2016-02-04
W zeszłym roku niemal wszystkie dzienniki krajowe zanotowały niższą sprzedaż. Największy spadek sprzedaży zanotował "Przegląd Sportowy" i "Gazeta Wyborcza". Czytelników stracił również lider zestawienia - "Fakt" oraz "Super Express". Na praktycznie niezmienionym poziomie pozostała sprzedaż "Rzeczpospolitej".
Jak wynika z danych przedstawionych przez portal wirtualnemedia.pl, liderem sprzedaży w 2015 roku wśród dzienników ogólnopolskich pozostał "Fakt”, który sprzedawał się średnio w liczbie 307 tys. ezgemplarzy. Na kolejnym miejscu znalazła się "Gazeta Wyborcza" ze sprzedażą na poziomie nieco ponad 158 tys. wydań, a kolejne miejsce zajmuje "Super Express" - 144,5 tys. egz. Wszystkie te tytułu - w porównaniu do 2014 roku - zanotowały spadek sprzedaży na poziomie 4,94 proc. "SE", 5,31 proc. "Fakt" i 6,57 proc. w przypadku "GW". Spadek o 5,01 proc. zanotowała "Dziennik Gazeta Prawna" do 45 tys. wydań.
O wzroście cen niektórych wydań "Gazety Wyborczej" pisaliśmy w tygodniu.
Największy spadek sprzedaży, o ponad 11 proc. do liczby nieco ponad 30 tys. egz., zanotował "Przegląd Sportowy".
Na podobnym lub nieco mniejszym poziomie co w 2014 roku pozostała w zeszłym roku sprzedaż "Rzeczpospolitej" (55 tys. wydań), "Gazety Polskiej Codziennie" (19 tys. egzemplarzy) czy "Pulsu Biznesu (10,5 tys. wydań).
bak