Znajdź informacje

Rada Programowa: "Wiadomości" TVP1 stronnicze i propagandowe


« lista artykułów
2016-01-30

W ostatnich dniach Rada Programowa TVP podjęła uchwałę w sprawie oceny poziomu i jakości głównego wydania "Wiadomości" TVP1. Zdaniem rady, główny program informacyjny Telewizji Publicznej powinien zostać poddany profesjonalnemu monitoringowi treści ponieważ są oznaki stronniczości. - "Wiadomości" nie mogą uprawiać propagandy, nie mogą być rządowe lub partyjne - brzmi komunikat.

Rada Programowa TVP nie komentując doboru pracowników i współpracowników przez nowe władze TVP S.A., zauważa wpływ zmian kadrowych na zawartość i jakość najważniejszego programu informacyjnego telewizji publicznej. - W ciągu kilkunastu dni trudno radykalnie przebudować ramówkę programową bądź sformułować nowe propozycje programowe. Bardzo łatwo jednak zmienić wymowę materiałów informacyjnych i uczynić z nich narzędzie manipulacji nastrojami społecznymi, co budzi nasz głęboki niepokój - brzmi treśc uchwały podjętej przez radę na posiedzeniu w dniu 27 stycznia.

Zdaniem rady, główne wydanie "Wiadomości" powinno zostać poddane profesjonalnemu monitoringowi ich treści. - Są oznaki, że bywają stronnicze - brzmi komunikat, w którym padają konkretne przykłady: "15 stycznia, gdy zostaliśmy zaskoczeni obniżeniem ratingu Polski przez agencję Standard & Poor's, "Wiadomości" poświęciły temu newsowi zaledwie kilka sekund, podczas gdy inne media uznały ten fakt za informację dnia. 19 stycznia w sześciu na siedem materiałów "Wiadomości" znalazły się negatywne przekazy na temat Niemiec. 20 stycznia w relacji z debaty w Parlamencie Europejskim w Strasburgu zabrakło odniesienia do antyeuropejskiego nastawienia większości deputowanych broniących Polski. 21 stycznia pominięto milczeniem nadużycie ze strony premier Beaty Szydło, mówiącej o milionie uchodźców z Ukrainy, mimo oficjalnego dementi tej "rewelacji” ze strony ambasadora Ukrainy. Nie rozumiemy również lansowania w „Wiadomościach” postaci i poglądów skrajnych, co świadczy nie o pluralizmie tej audycji, ale o skrajnym radykalizmie ich nowej formuły."

- Zgodnie z art.21 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji programy mediów publicznych powinny cechować "pluralizm, bezstronność i wyważenie oraz innowacyjność, wysoka jakość i integralność przekazu”. "Wiadomości” nie mogą zatem uprawiać propagandy, nie mogą być rządowe lub partyjne - czytamy dalej w komunikacie.

bak

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
--Zablokowano-- 2016-01-30, 13:11
Komentarz został zablokowany przez redakcję.
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top