Znajdź informacje

Jakie są zalety i wady systemu kontroli dostępu w firmie?


« lista artykułów
2023-11-23

Prowadzenie firmy nie jest łatwe. Trzeba nadążyć za konkurencją, a nawet ją wyprzedzać, ale konieczne jest też zadbanie o bezpieczeństwo przedsiębiorstwa. Na uwagę zasługuje system kontroli dostępu, który cieszy się coraz większą popularnością. Warto poznać zalety i wady korzystania z niego w biurze.

System kontroli dostępu - co warto wiedzieć?

System kontroli dostępu dedykowany jest tak naprawdę wszystkim użytkownikom biur. Sprawdzi się do małych, średnich czy dużych przedsiębiorstw. Wyobraźcie sobie, że polecany jest nawet do biur, gdzie zatrudnionych jest mniej niż 10 pracowników. Umożliwia on bądź ogranicza dostęp do danego budynku, biura czy innego wyznaczonego obszaru. Można określić go również mianem elektronicznej formy zabezpieczenia fizycznego. Dzięki niemu zarządza się dostępem do określonych miejsc w określonym czasie. Zatem, aby pracownik mógł wejść w dane miejsce musi użyć jakiegoś poświadczenia. Kontrola dostępu może obejmować stosowanie karty zbliżeniowej, wirtualnego klucza zapisanego na urządzeniu mobilnym, ale też zabezpieczeń biometrycznych. Coraz częściej uważa się, że odcisk palca 2D sprawdza się równie dobrze jak skaner tęczówki oka. Czytnik tęczówki najczęściej wykorzystuje się w miejscach, gdzie przechowywane są ściśle tajne dokumenty czy ważne dane. Oczywiście ważną rolę odgrywa tutaj infrastruktura systemu, do której zalicza się zamek elektryczny. Musi być on trwały, odporny na uszkodzenia mechaniczne i chroniony przed potencjalnymi awariami. Ważną rolę odgrywa również centrala sterująca, która przechwytuje informacje i dochodzi wtedy do decyzji o otwarciu drzwi bądź centrala wysyła sygnał i odmawia udzielenia dostępu. Całą pracą zarządza serwer, który przechowuje historię, dane i uprawnienia. 

Zalety stosowania systemu kontroli dostępu

System kontroli dostępu ma naprawdę sporo zalet. Przede wszystkim tylko uprawnione osoby zyskują dostęp do danego biura. Dopiero po udzieleniu autoryzacji dany pracownik może zyskać dostęp do konkretnych obszarów. Nie trzeba również korzystać z tradycyjnych mechanicznych kluczy, które czasem się łamią bądź są gubione przez pracowników, a to wiąże się z koniecznością wymiany zamka, co bywa kosztowne. System kontroli dostępu zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, gdyż łatwo i szybko można zweryfikować tożsamość danej osoby. Jednocześnie osoby niepowołane nie będą miały dostępu w dane miejsce. Zyskujecie także możliwość kontroli pracowników, a więc macie pewność, że pracują w określonym czasie, a więc wtedy kiedy powinni i nie robią żadnych dodatkowych przerw. System kontroli dostępu zapewnia wygodę. Można zyskać bezpieczne środowisko pracy. Nie trzeba przy tym obawiać się naruszenia danych wrażliwych. Wasze sprzęty biurowe są chronione przed kradzieżą. Jednocześnie dzięki temu, że żadna niepożądana osoba nie dostanie się do biura, Wasi pracownicy nie muszą obawiać się żadnych zewnętrznych zagrożeń. To także spora oszczędność, gdyż decydując się na system nie musicie już zatrudniać ochrony. Zmniejsza się też ilość wypadków w pracy. 

Wady korzystania z systemu kontroli dostępu - czy jakieś występują?

System kontroli dostępu ma pewne wady. Przede wszystkim wiąże się z koniecznością jednorazowego większego wydatku. Bardzo szybko jednak taka inwestycja się zwraca. Oczywiście ryzyko stanowi też awaria technologii czy sprzętu. Wtedy może dojść do całkowitej blokady pomieszczeń. Ale wybierając system wysokiej jakości takie ryzyko można zminimalizować.                  

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top