Znajdź informacje

Czy rebranding marki ma sens? Kiedy warto go przeprowadzić?


« lista artykułów
2023-10-30

Rebranding jest procesem dość kontrowersyjnym i przez wielu uznawanym za szczególnie ryzykowny. Jego głównym celem jest bowiem częściowa lub całkowita zmiana wizerunku, który do tej pory pracował na rzecz marki. Jest to proces, który dotyczy wyłącznie firm obecnych od dłuższego czasu na rynku. Wiele z nich wymaga mniejszego lub większego odświeżenia swojego wizerunku, który z biegiem czasu stał się nieaktualny lub niedopasowany do potrzeb współczesnych odbiorców. Czy jednak takie działania mają szansę odnieść sukces?

Czym jest rebranding i po co się go przeprowadza?

Każda marka, aby mogła pracować i sprzedawać swoje produkty, musi posiadać unikalny i pozytywnie kojarzący się odbiorcom wizerunek. Musi także stale nadążać za działaniami prowadzonymi przez konkurencję oraz starać się wychodzić naprzeciw zmieniającym się w czasie potrzebom odbiorców. Każda istniejąca na rynku firma zasługuje także na stałą pielęgnację swojego wizerunku oraz podkreślanie unikalnych wartości, które wyróżniają ją na tle konkurencyjnych podmiotów.

Istnieją jednak sytuacje, kiedy bieżące działania okazują się niewystarczające, aby marka utrzymała się na fali. Kiedy inne działania zawiodły, wielu przedsiębiorców zaczyna poważnie zastanawiać się nad rebrandingiem, który jawi im się jako przysłowiowa „ostatnia deska ratunku”, zanim marka na dobre utraci swoją wypracowaną na przestrzeni lat pozycję. I rzeczywiście, rebranding ma szansę okazać się strzałem w dziesiątkę i pomóc marce odzyskać uwagę jej odbiorców, a także pozyskać zupełnie nowych.

Rebranding większości osobom kojarzy się ze zmianami typowo wizualnymi – nowym logo, nową stroną internetową i unowocześnieniem materiałów reklamowych. Rebranding jest jednak czymś, co dalece wykracza poza same ramy wizualne marki. Bardzo często w jego wyniku zmianie ulega bowiem cała koncepcja marki, jej wartości, strategia komunikacji, a nawet sama nazwa i oferta firmy. Nic więc dziwnego, że rebranding jest uznawany za tak złożony, skomplikowany i wymagający proces.

Rebranding i jego rodzaje. Całkowity czy częściowy?

Wyróżnia się dwa rodzaje rebrandingu. Rebranding całkowity, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu całkowitą przemianę marki – zarówno wizualną, jak i jej tożsamości, wartości oraz misji. Jest to najbardziej wymagający rodzaj rebrandingu, na który warto się zdecydować w sytuacji, kiedy najlepszym rozwiązaniem jest powołanie do życia praktycznie nowej marki. Rebranding całkowity ma szansę sprawdzić się w przypadku firm, które przeszły kryzys wizerunkowy, ich oferta i produkty stały się przestarzałe lub po prostu mają silną potrzebę całościowej zmiany swojego wizerunku. W innych przypadkach lepszym rozwiązaniem może okazać się rebranding częściowy.

Rebranding częściowy jest stosowany w sytuacji, kiedy marka ma zostać utrzymana w obecnym kształcie, lecz z pewnymi modyfikacjami w obrębie jej wizerunku. Mogą one polegać np. na odświeżeniu logo, zmianie sloganu i hasła reklamowego lub innych, drobniejszych modyfikacjach. Rebranding częściowy ma na celu raczej delikatne odświeżenie wizerunku marki w celu jego lepszego dostosowania do współczesnych realiów, a same zmiany mają to do siebie, że są wdrażane stopniowo i odpowiednio komunikowane odbiorcom.

Jeśli interesujesz się rebrandingiem swojej marki, zachęcamy do odwiedzenia strony https://brandglow.pl/.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top