Znajdź informacje

Ile kosztuje reklama w Google?


« lista artykułów
2023-03-20

Pewnie nie raz przeszło Ci przez myśl, że czas najwyższy zainwestować w reklamę internetową. W końcu chcesz, żeby o Twoim biznesie było głośno. Jednak wciąż nie możesz się zdecydować, czy inwestycja w reklamę w Google to dobre posunięcie. Z jednej strony wiesz, że ta wyszukiwarka to jedno z największych mediów reklamowych, a z drugiej boisz się, że nie dasz rady wybić się na tle konkurencji. To naturalne. Zanim więc podejmiesz ostateczną decyzję, sprawdź, ile kosztuje reklama w Google i kiedy się zwróci.

Ile kosztuje wypozycjonowanie firmy w Google?

Gdyby można było odpowiedzieć na to pytanie jednym stwierdzeniem, z pewnością brzmiałoby ono: „to zależy i to wciąż nie jest za drogo”. Musisz jednak wiedzieć, że na ostateczną cenę pozycjonowania wpływa naprawdę wiele czynników. Ważny jest wyjściowy stan optymalizacji witryny, a więc to, jakie i czy w ogóle działania reklamowe były do tej pory podejmowane przez Twoją firmę. Pokrywać się one powinny z celami biznesowymi oraz potrzebami klientów przedsiębiorstwa. Jeśli do tej pory nie brałeś tego pod uwagę i Twoje działania na koncie Google Ads były przypadkowe, z pewnością optymalizacja będzie nieco droższa.

Na cenę reklamy w wyszukiwarce wpływa także ilość pozycjonowanych fraz, wielkość strony lub sklepu internetowego – m.in. liczba podstron, zakres usług lub liczba sprzedawanych produktów – a także branża, w której działasz. Im większa konkurencja, tym trudniejsza branża. To zaś wymaga większej ilości działań i podnosi cenę pozycjonowania.

Czy stronę można pozycjonować samodzielnie?

Możesz oczywiście spróbować samodzielnie wypozycjonować swój biznes w wyszukiwarce Google. Ale poza podstawową wiedzą na temat optymalizacji meta tagów, adresów URL itp., potrzebne Ci będą też odpowiednio przygotowane treści na stronę (bez znaczenia czy będzie to strona wizytówka, blog czy sklep online). Przyda się także analiza efektów prowadzonych działań oraz śledzenie działań konkurencji.

Niestety wszystkie te działania wymagają czasu – niekiedy nawet codziennych działań. Zdecydowanie lepiej jest więc zaufać ekspertom z Media Click. Skontaktuj się z nimi i sprawdź, jaką ofertą mogą przygotować dla Twojej firmy. A jeśli potrzebujesz innych działań reklamowych, na przykład audytu dotychczasowych kampanii, również możesz poprosić ich o pomoc.  

Kiedy reklamy w Google zaczną przynosić korzyści?

Podobnie jak nie da się określić dokładnych kosztów reklamy w wyszukiwarce, tak nie da się jednoznacznie powiedzieć, kiedy kampania zacznie przynosić korzyści. Podobnie ciężko jednoznacznie stwierdzić, po jakim czasie firma zacznie na reklamie zarabiać. Oczywiście specjaliści zajmujący się Twoją stroną już po przeprowadzeniu audytu będą w stanie określić przybliżony czas skutecznej reklamy w Google Ads, ale nie będą mogli dać Ci gwarancji, że np. równo po 12 tygodniach firma zacznie zarabiać na sprzedaży 2-3-krotnie więcej niż do tej pory.

Musisz jeszcze wiedzieć, że reklama będzie widoczna właściwie od razu po uruchomieniu kampanii. Może się zdarzyć, że zacznie ona generować sprzedaż niemalże od razu. Jednak tak dzieje się przeważnie w przypadku mało konkurencyjnych branż. Dla większości firm 3 miesiące to minimalny okres, po którym można spodziewać się konkretnych wyników. Co więcej, w niektórych przypadkach od stworzenia pierwszej kampanii do pierwszych efektów może upłynąć nawet kilkanaście miesięcy. Musisz mieć tego świadomość, nim zdecydujesz się na rozpoczęcie kampanii reklamowej w Google.  

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top