Znajdź informacje

Jak skonfigurować DKIM dla swojej domeny?


« lista artykułów
2023-02-09

Posiadanie własnej strony internetowej jest dziś niemal koniecznością z perspektywy prowadzenia biznesu. To dzięki niej potencjalni klienci dowiadują się o istnieniu podmiotu, mają szansę zapoznać się z jego ofertą i znaleźć wszystkie niezbędne dane kontaktowe. Posiadanie własnej domeny pozwala również na korzystanie z własnego adresu poczty elektronicznej, co niewątpliwie ułatwia komunikację z potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi. Wcześniej trzeba jednak właściwie ją skonfigurować. Na czym polega konfiguracja DKIM dla domeny?

Czym jest DKIM?

Z poczty elektronicznej wielu z nas korzysta każdego dnia. Spora grupa osób posiada kilka różnych kont pocztowych – tak prywatnych, jak i firmowych. Wszystko po to, by ułatwiać sobie komunikację prywatną i bardziej oficjalną, a także chronić swoją skrzynkę przed zalewem niepotrzebnych materiałów marketingowych. Każdego dnia między istniejącymi adresami pocztowymi przepływa miliony wiadomości e-maili. Wiele z nich to e-maile, które można określić mianem niebezpiecznych, a więc takie, które mają nakłonić do podzielenia się wrażliwymi informacjami lub skłonić do zainstalowania na komputerze złośliwego oprogramowania.

Przed takimi zagrożeniami w dużej mierze chronią różnego rodzaju filtry antyspamowe, ale nie tylko. Uwierzytelnianiem wysyłanych elektronicznie wiadomości zajmuje się również protokół DKIM (ang. DomainKeys Identified Mail). Mówiąc najprościej jest to pewnego rodzaju klucz kryptograficzny, generowany przez serwer pocztowy, który dołączany jest do każdej wiadomości. Dzięki niemu serwer pocztowy odbiorcy jest w stanie zweryfikować, że wiadomość pochodzi z naszego adresu i nie jest w żaden sposób sfałszowana. Nie ma zatem obaw, że e-mail z konkretnego adresu został wysłany przez kogoś, kto się podszywa pod właściciela konkretnej skrzynki pocztowej.

Co jeśli kierowana na konkretny adres wiadomość nie zostanie prawidłowo rozszyfrowana? Jeśli weryfikacja klucza zakończy się niepowodzeniem i wiadomość nie dotrze do adresata, automatycznie zostanie potraktowana przez serwer pocztowy jako spam i umieszczona w stosownym folderze. Jeśli będzie wysłana przez pośrednika to jego adres będzie uwierzytelniany, a sama wiadomość może zostać właściwie oznaczona – może być wyświetlana jako wysłana przez konkretnego adresata, ale z pomocą pośrednika.

W jaki sposób konfiguruje się DKIM dla domeny?

Decydując się na korzystanie z popularnego klienta pocztowego, na ogół nie musimy się martwić jakimikolwiek konfiguracjami i ustawieniami naszego konta. Mamy wprawdzie wiele możliwości, by swoim kontem zarządzając, ale nie musimy się głowić w jaki sposób konfigurować DKIM.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, gdy decydujemy się na założenie własnej domeny i chcemy korzystać z adresu, który będzie z nią powiązany. Działanie takie wymaga posiadania wspomnianej już domeny oraz serwera pocztowego, który będzie obsługiwał DKIM. Usługi tego typu oferują firmy hostingowe. Pomagają one również w uruchomieniu poczty e-mail we własnej domenie. 

To w jaki sposób konfiguruje się DKIM na posiadanej domenie w dużej mierze zależy od dostawcy usług. Uruchomienie DKIM wymaga na ogół zalogowania się do panelu klienta i włączenia tej usługi we właściwym miejscu. W zdecydowanej większości przypadków jest to naprawdę bardzo prosta procedura, którą można sfinalizować przy pomocy zaledwie kilku kliknięć myszką. Czasami konieczne bywa też wygenerowanie rekordu DKIM przy pomocy specjalnego generatora. 

By uzyskać konkretną instrukcję, warto skontaktować się z dostarczycielem usług hostingowych lub na jego stronie internetowej poszukać stosowanych informacji na ten temat.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top