Wielu przedsiębiorców uważa, że w dobie mediów cyfrowych tradycyjne środki przekazu reklamowego powoli wychodzą z użycia. Prawda jest jednak taka, że klasyczny marketing z telewizją, radiem i reklamą outdoorową, wciąż jest ważnym elementem wielu szeroko zakrojonych kampanii. Czy słusznie?
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ebiquity, mass media przewyższają kanały cyfrowe zarówno pod względem zasięgu oddziaływania, jak i zaangażowania odbiorców. Wszystko wskazuje więc na to, że tradycyjna reklama po prostu się opłaca.
Reklama outdoorowa
Marketing outdoorowy to forma reklamy zewnętrznej, umieszczonej poza miejscami zamieszkania planowanych odbiorców. Strategia ta opiera się na lokalizowaniu reklam w obszarach o dużym natężeniu ruchu: przy drogach, na wiatach przystankowych, w centrach handlowych, na budynkach. Reklama zewnętrzna bywa także określana skrótem OOH (out-of-home). Reklama OOH obejmuje wszelkiego rodzaju billboardy, banery tradycyjne, bilboardy mobilne oraz reklamy wyświetlane na nośnikach cyfrowych - te ostatnie określamy skrótem DOOH (digital-out-of-home).
Według badań średnio 26% konsumentów po zobaczeniu reklamy outdoorowej odwiedza witrynę oferowanego produktu lub usługi. Siła marketingu OOH tkwi w jego masowym dotarciu - również wobec osób, które na co dzień nie korzystają z social mediów i portali internetowych. Reklamy zewnętrzne stały się integralną częścią naszego krajobrazu. W całej Polsce znajduje się około 70 000 nośników reklamowych. W ten sposób, każdego dnia podświadomie pochłaniamy przekaz marek eksponowanych w przestrzeni publicznej.
Reklama w telewizji
Zgodnie z analizą statystyczną, w 2020 roku Polacy spędzali przed telewizorem aż 4 godziny 20 minut dziennie. Tak duże przywiązanie odbiorców do telewizji świadczy niewątpliwie o wysokim potencjale reklamowym tego tradycyjnego medium. Badania potwierdzają, że konsumenci są bardziej zmotywowani do wyszukiwania oraz ewentualnego zakupu produktów, po zobaczeniu ich w telewizji.
Według sondażu przeprowadzonego w 2017 roku konsumenci uznają telewizję za najbardziej godne zaufania medium reklamowe (w przeciwieństwie do kampanii w internecie, gdzie, zgodnie z powszechną świadomością, reklamować może się każdy).
Planując kampanię telewizyjną, warto pamiętać, że reklama w telewizji to nie tylko tradycyjne spoty, ale także inne, bardziej subtelne formy marketingu, takie jak lokowania produktu czy banery sponsorskie.
Reklama radiowa
Jak wynika z badań radiometrycznych przeprowadzonych przez Millward Brown, radia w Polsce słucha dziennie około 73% osób w wieku 15+. Medium to ma więc niewątpliwie charakter masowy, umożliwiając reklamodawcom dostęp do szerokiego grona odbiorców. Ogromną zaletą reklamy radiowej jest także łatwość targetowania określonego przekazu w zależności od grupy docelowej. Mnogość stacji o zasięgu lokalnym pozwala również na dużą precyzję w docieraniu do kluczowych lokalizacji.
Radio cieszy się dużym zaufaniem oraz wysoką lojalnością słuchaczy. O ile użytkownicy internetu wyrażają coraz większą frustrację związaną ze zbyt dużym nagromadzeniem reklam w sieci, o tyle odbiorcy programów radiowych zazwyczaj wysłuchują emitowanych bloków reklamowych w całości.
Planowanie kampanii reklamowej - dom mediowy
Planując kampanię z wykorzystaniem tradycyjnych form reklamowych, najlepiej zdać się na wiedzę i doświadczenie specjalistów z renomowanych domów mediowych. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści. Oto najważniejsze z nich:
1. Korzystasz z wiedzy eksperckiej
Dom mediowy jest miejscem pracy najbardziej doświadczonych specjalistów z branży mediowej. Agencyjni eksperci budują skuteczne strategie i optymalizują je pod kątem zmieniających się potrzeb i okoliczności. Potrafią prowadzić negocjacje dla osiągnięcia maksymalnego zwrotu z inwestycji. Ponadto rozumieją wartość trwałych relacji z odbiorcami i wiedzą, jak je budować. To wszystko sprawia, że wiedza, jaką dysponują jest nie do przecenienia.
2. Oszczędzasz
Dzięki konsekwentnie budowanym relacjom z właścicielami mass mediów, domy mediowe są w stanie wynegocjować znacznie bardziej korzystne warunki współpracy. W konsekwencji korzystanie z agencji zewnętrznej jest bardziej opłacalne niż utrzymywanie rozbudowanego, wewnętrznego działu marketingu.
3. Masz dostęp do najnowszych danych i raportów statystycznych
Zamiast budować własną bazę raportów i analiz niezbędnych w procesie planowania kampanii reklamowej, wystarczy skorzystać z najświeższych danych gromadzonych przez dom mediowy. Dzięki dostępowi do kompleksowych badań i zaawansowanych narzędzi medialnych konstruowanie strategii reklamowych przebiega sprawnie i metodycznie.
4. Reklamujesz się na nośnikach należących do różnych firm
Domy mediowe współpracują z licznymi operatorami nośników dla kampanii OOH. Pośrednictwo agencji zapewnia możliwość korzystania z nośników należących do różnych właścicieli – wszystko po to, by zapewnić jak najwyższy stopień oddziaływania planowanej kampanii.
Sprawdź ofertę reklamy w mediach masowcyh (TV, radio, prasa, OOH):
https://warszawskagm.pl/