Znajdź informacje

Czy tradycyjne formy reklamy wciąż spełniają swoją rolę?


« lista artykułów
2023-01-31

Wielu przedsiębiorców uważa, że w dobie mediów cyfrowych tradycyjne środki przekazu reklamowego powoli wychodzą z użycia. Prawda jest jednak taka, że klasyczny marketing z telewizją, radiem i reklamą outdoorową, wciąż jest ważnym elementem wielu szeroko zakrojonych kampanii. Czy słusznie?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ebiquity, mass media przewyższają kanały cyfrowe zarówno pod względem zasięgu oddziaływania, jak i zaangażowania odbiorców. Wszystko wskazuje więc na to, że tradycyjna reklama po prostu się opłaca.

Reklama outdoorowa

Marketing outdoorowy to forma reklamy zewnętrznej, umieszczonej poza miejscami zamieszkania planowanych odbiorców. Strategia ta opiera się na lokalizowaniu reklam w obszarach o dużym natężeniu ruchu: przy drogach, na wiatach przystankowych, w centrach handlowych, na budynkach. Reklama zewnętrzna bywa także określana skrótem OOH (out-of-home). Reklama OOH obejmuje wszelkiego rodzaju billboardy, banery tradycyjne, bilboardy mobilne oraz reklamy wyświetlane na nośnikach cyfrowych - te ostatnie określamy skrótem DOOH (digital-out-of-home).

Według badań średnio 26% konsumentów po zobaczeniu reklamy outdoorowej odwiedza witrynę oferowanego produktu lub usługi. Siła marketingu OOH tkwi w jego masowym dotarciu - również wobec osób, które na co dzień nie korzystają z social mediów i portali internetowych. Reklamy zewnętrzne stały się integralną częścią naszego krajobrazu. W całej Polsce znajduje się około 70 000 nośników reklamowych. W ten sposób, każdego dnia podświadomie pochłaniamy przekaz marek eksponowanych w przestrzeni publicznej.

Reklama w telewizji

Zgodnie z analizą statystyczną, w 2020 roku Polacy spędzali przed telewizorem aż 4 godziny 20 minut dziennie. Tak duże przywiązanie odbiorców do telewizji świadczy niewątpliwie o wysokim potencjale reklamowym tego tradycyjnego medium. Badania potwierdzają, że konsumenci są bardziej zmotywowani do wyszukiwania oraz ewentualnego zakupu produktów, po zobaczeniu ich w telewizji. 

Według sondażu przeprowadzonego w 2017 roku konsumenci uznają telewizję za najbardziej godne zaufania medium reklamowe (w przeciwieństwie do kampanii w internecie, gdzie, zgodnie z powszechną świadomością, reklamować może się każdy).

Planując kampanię telewizyjną, warto pamiętać, że reklama w telewizji to nie tylko tradycyjne spoty, ale także inne, bardziej subtelne formy marketingu, takie jak lokowania produktu czy banery sponsorskie.

Reklama radiowa

Jak wynika z badań radiometrycznych przeprowadzonych przez Millward Brown, radia w Polsce słucha dziennie około 73% osób w wieku 15+. Medium to ma więc niewątpliwie charakter masowy, umożliwiając reklamodawcom dostęp do szerokiego grona odbiorców. Ogromną zaletą reklamy radiowej jest także łatwość targetowania określonego przekazu w zależności od grupy docelowej. Mnogość stacji o zasięgu lokalnym pozwala również na dużą precyzję w docieraniu do kluczowych lokalizacji.

Radio cieszy się dużym zaufaniem oraz wysoką lojalnością słuchaczy. O ile użytkownicy internetu wyrażają coraz większą frustrację związaną ze zbyt dużym nagromadzeniem reklam w sieci, o tyle odbiorcy programów radiowych zazwyczaj wysłuchują emitowanych bloków reklamowych w całości.

Planowanie kampanii reklamowej - dom mediowy

Planując kampanię z wykorzystaniem tradycyjnych form reklamowych, najlepiej zdać się na wiedzę i doświadczenie specjalistów z renomowanych domów mediowych. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści. Oto najważniejsze z nich:

1. Korzystasz z wiedzy eksperckiej

Dom mediowy jest miejscem pracy najbardziej doświadczonych specjalistów z branży mediowej. Agencyjni eksperci budują skuteczne strategie i optymalizują je pod kątem zmieniających się potrzeb i okoliczności. Potrafią prowadzić negocjacje dla osiągnięcia maksymalnego zwrotu z inwestycji. Ponadto rozumieją wartość trwałych relacji z odbiorcami i wiedzą, jak je budować. To wszystko sprawia, że wiedza, jaką dysponują jest nie do przecenienia.

2. Oszczędzasz

Dzięki konsekwentnie budowanym relacjom z właścicielami mass mediów, domy mediowe są w stanie wynegocjować znacznie bardziej korzystne warunki współpracy. W konsekwencji korzystanie z agencji zewnętrznej jest bardziej opłacalne niż utrzymywanie rozbudowanego, wewnętrznego działu marketingu.

3. Masz dostęp do najnowszych danych i raportów statystycznych

Zamiast budować własną bazę raportów i analiz niezbędnych w procesie planowania kampanii reklamowej, wystarczy skorzystać z najświeższych danych gromadzonych przez dom mediowy. Dzięki dostępowi do kompleksowych badań i zaawansowanych narzędzi medialnych konstruowanie strategii reklamowych przebiega sprawnie i metodycznie.

4. Reklamujesz się na nośnikach należących do różnych firm

Domy mediowe współpracują z licznymi operatorami nośników dla kampanii OOH. Pośrednictwo agencji zapewnia możliwość korzystania z nośników należących do różnych właścicieli – wszystko po to, by zapewnić jak najwyższy stopień oddziaływania planowanej kampanii.

Sprawdź ofertę reklamy w mediach masowcyh (TV, radio, prasa, OOH):
https://warszawskagm.pl/

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top