Strategia content marketingowa - jak ją dobrze zaplanować?
« lista artykułów
2023-01-09
Wielu Copywriterów obawia się, że ich praca zostanie w przyszłości wykonana przez sztuczną inteligencję. Czy słusznie? Dowiesz się tego z tego artykułu!
Co to jest content marketing?
Content marketing to działania marketingowe, które mają na celu wytworzenie i dystrybucję treści, które są interesujące dla klientów i mogą ich zainspirować do określonego działania. Celem content marketingu jest budowanie relacji z odbiorcami poprzez wartościowe treści, które przyciągają uwagę i pozyskują nowych odbiorców.
Jak zaplanować strategię content marketingową?
Treść to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej. Dlatego też, content marketing powinien być dobrze zaplanowany. W jaki sposób? Przede wszystkim, należy określić cel, jaki chce się osiągnąć dzięki content marketingu. Cel ten powinien być mierzalny i możliwy do osiągnięcia. Następnie trzeba stworzyć persony, czyli konkretne grupy odbiorców, do których będzie skierowana nasza strategia. Dopiero wtedy można przystąpić do tworzenia treści odpowiednich dla tych grup. Pamiętajmy też, że content marketing to nie tylko blogi czy artykuły na stronie internetowej. To także social media, e-mail marketing i pozostałe formy komunikacji online.
Kiedy warto inwestować w content marketing?
Kiedy warto inwestować w content marketing?
Content marketing jest szczególnie efektywny wtedy, gdy firma chce:
-zwiększyć świadomość marki
-wyprzedzać konkurencję
-zdobywać nowych klientów lub utrzymać obecnych
-zwiększyć sprzedaż
Pamiętaj jednak, że dobrej strategii content marketingu nie stworzysz "ot tak", bez odpowiedniego planu. Zajmie Ci to trochę czasu i wysiłku, ale efekty będą tego warte! Odpowiednio zaplanowana strategia content marketingu pozwoli docierać Ci zarówno do obecnych, jak i przyszłych (potencjalnych) klientów.
Planując działania w zakresie contentu koniecznie zajrzyj na stronę https://trescalo.com/.