Każda firma może mieć w swoim arsenale nieco inne metody komunikacji z klientem - listy, wiadomości elektroniczne, komunikatory i nie tylko. Masowa wysyłka SMS to również stosunkowo popularna opcja, chociaż jeszcze nie wszystkie przedsiębiorstwa miały z nią do czynienia.
Wypróbowanie tego rozwiązania w praktyce jest bardzo proste, o czym można więcej dowiedzieć się pod adresem https://mprofi.pl/uslugi/masowa-wysylka-sms/. Poniżej zaś odpowiemy na pytanie, dlaczego warto to zrobić i jakie są największe zalety komunikacji SMS-owej!
Komunikacja SMS-owa jest niezwykle skuteczna
List dotrze do kogoś najwcześniej po kilku dniach, e-mail może być odczytany, w zależności od nawyków danej osoby, po kilku godzinach, natomiast SMS-y często otwierane są wręcz natychmiast po ich otrzymaniu.
Wysoka otwieralność SMS-ów, w połączeniu z niskim kosztem ich wysyłania i wieloma możliwymi zastosowaniami, sprawiają, że komunikacja mobilna cieszy się dużym zainteresowaniem w wielu branżach. Od turystyki, przez biznes, po administrację czy gastronomię.
Nie da się ukryć, że jest to forma komunikacji przeznaczona do przesyłania stosunkowo krótkich komunikatów, natomiast daje ona więcej możliwości niż mogłoby się w pierwszej chwili wydawać. Poza tekstem w wiadomości może znaleźć się przecież link do strony internetowej.
To wygodna i bezpośrednia forma kontaktu
Komunikacja za pomocą wiadomości tekstowych pozwala nawiązać bezpośredni kontakt z odbiorcą i łatwiejsze przykucie jego uwagi, Masowa wysyłka SMS może działać na zasadzie komunikacji jednokierunkowej bądź dwukierunkowej. Jak sama nazwa wskazuje, w pierwszym przypadku wiadomości są przekazywane odbiorcy, ale nie może on na nie odpowiadać, a w drugim istnieje już taka możliwość.
Komunikacja dwukierunkowa otwiera drogę do przeprowadzania za pośrednictwem wiadomości tekstowych wszelkiego rodzaju ankiet, badań satysfakcji klienta czy nawet zapisów na wydarzenia (chociażby kursy czy konferencje).
Istnieje możliwość znacznej automatyzacji
W swojej najbardziej podstawowej formie, masowa wysyłka SMS to po prostu “wyślij wiadomość X do adresatów z listy Y w wybranym dniu i godzinie”. W praktyce jednak zwykle stosuje się bardziej rozbudowane rozwiązania, które uwzględniają także warunki, filtry czy spersonalizowane pola. Bez obaw - na pierwszy rzut oka może brzmieć to skomplikowanie, ale w praktyce nie jest trudno wszystkie te kwestie opanować.
Wspomniane funkcje pozwalają, aby na przykład automatycznie wysyłać do każdego klienta po złożeniu zamówienia jego potwierdzenie, wraz z indywidualnym numerem zamówienia. Czy też przesłać powiadomienie dla wszystkich, którzy mają ustalone spotkanie w jakimś dniu z informacją, że zostało odwołane. Możliwości są niemal nieskończone, a ustalanie własnych reguł nie wymaga żadnego programowania i innych złożonych operacji.
Platforma do wysyłki SMS może, ale nie musi mieć dedykowanej integracji z daną aplikacją, aby można było je połączyć - są bowiem specjalne narzędzia do pośredniczenia między aplikacjami, które takich dedykowanych integracji nie posiadają.