Marketing dla deweloperów – jak wygląda promocja i sprzedaż nieruchomości?
« lista artykułów
2022-11-18
Osoby decydujące się na karierę w branży deweloperskiej muszą liczyć się z tym, iż obecnie na rynku panuje spora konkurencja. Dynamiczny rozwój sektora nieruchomości sprawia, że deweloperzy muszą wyraźnie skupić się na swoich działaniach promocyjnych. Nieodzowną częścią każdego procesu inwestycyjnego w branży nieruchomości jest marketing. Składa się na niego wiele różnych technik, narzędzi i sposobów, które zwiększają rozpoznawalności oraz sprzedaż danej inwestycji. Są również istotne dla samego wizerunku dewelopera.
Efektywna sprzedaż w branży nieruchomości
Marketing dla deweloperów stanowi podstawę do osiągnięcia zamierzonych celów sprzedażowych. To nic innego, jak proces, który składa się z wielu działań – ukierunkowanych na reklamę oraz promocję. Wśród nich znajdują się między innymi:
-
reklama i PR – współpraca medialna z poszczególnymi jednostkami zaangażowanymi w proces inwestycyjny i sprzedaż nieruchomości. Czyli również strategami, którzy są w stanie nakierować inwestora na powodzenie promocji i późniejszej sprzedaży;
-
social media – Internet to najlepsze miejsce na promocję nieruchomości oraz przeprowadzanie kampanii reklamowych. Warto jednak pamiętać o tym, aby przekaz i forma komunikacji była dopasowana do medium i grupy odbiorców;
-
pozycjonowanie i SEO – powodzenie promocji i sprzedaży inwestycji mieszkaniowych, a także innych nieruchomości zależy również od dobrze sformułowanych tekstów, opisów i meta tagów. Ważna jest również kwestia słów kluczowych. Są to frazy, na które deweloper pozycjonuje swój biznes w wyszukiwarce Google. Im wyższa pozycja w wynikach, tym lepiej;
-
kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania i w social mediach – powodzenie sprzedaży inwestycji byłoby niemal niemożliwe bez dobrze skrojonych kampanii reklamowych. Reklamy wizualne docierają do znacznie większego grona odbiorców. Co ciekawe, można je również dopasować do konkretnej grupy, obszaru, a nawet zainteresowań. Mają jednak swoje konkretne wytyczne (np. na Facebooku), które należy spełnić.
Z marketingu korzysta wiele branż, nic więc dziwnego, że w branży nieruchomości również pełni on niezwykle istotną funkcję. Marketing przybliża oferty mieszkań potencjalnym nabywcom i sprawia, że są one dla nich atrakcyjniejsze. Wpływa na decyzje podejmowane przez klientów, dzięki czemu dużo chętniej decydują się oni na wykonanie konkretnej akcji w stronę zakupu, czy też najmu mieszkania. Czasem jednak może okazać się zbyt skomplikowany, szczególnie dla osoby, która nigdy wcześniej nie miała z nim do czynienia.
Marketing dla deweloperów – dlaczego warto korzystać ze wsparcia agencji zewnętrznej?
Wszystkie działania podejmowane w ramach promocji i sprzedaży nieruchomości, są niestety czasochłonne i wymagają wiedzy oraz konkretnych umiejętności – takich jak skrupulatność, czy dokładność. Przedsiębiorcy działający w branży nieruchomości od początku mają już i tak wiele na głowie, dlatego doskonałym wsparciem sprzedaży, są agencje zewnętrzne.
Specjaliści od marketingu mogą zapewnić kompleksowe wsparcie strategiczne, merytoryczne i operacyjne, a także obsługę konkretnych narzędzi sprzedażowych. Mogą również wesprzeć deweloperów w takich kwestiach jak znalezienie odpowiedniego gruntu pod budowę nieruchomości. W zależności od charakteru prowadzonej działalności mogą również doradzić przy projektach, a także wystosować odpowiednie techniki promocji i sprzedaży. Jest to zatem idealne wsparcie w obliczu tak rozległej konkurencji.