W większości przypadków klient podczas pierwszej wizyty w naszym sklepie internetowych nie będzie skłonny dokonać zakupu. Zazwyczaj jest to bowiem czas wstępnego przeglądania przedmiotów, którymi jest zainteresowany. Po pewnym czasie jednak powraca do przeglądania ofert w internecie z silniejsza intencją zakupową. Czy możemy sprawić, by dokonał zakupu właśnie w naszym sklepie? Pomocny w tym przypadku może być remarketing na Facebooku.
Czym jest remarketing na Facebooku?
Zasada działania remarketingu, zarówno w social mediach, jak i na innych stronach internetowych jest bardzo prosta. Klient, który w sklepie internetowym widzi następni reklamy danego sklepu internetowego, które przypominają mu o zakupie. Najważniejsze jest to, że są to reklamy dokładnie tych produktów, których szukał.
Czy remarketing na Facebooku jest skuteczny
Remarketing, który jest dobrze zoptymalizowany jest bardzo skuteczny. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim ze względu na to, że przypominamy klientowi o jego potrzebie. Jedno kliknięcie dzieli go od dodania produktu do koszyka zakupowego. Jeśli użytkownik zacznie wyszukiwać swój produkt za pomocą wyszukiwarki Google może trafić na stronę naszej konkurencji. Warto wyprzedzić ten proces.
Świetnym czynnikiem motywującym może być niewielki rabat lub darmowa dostawa. Jeśli chciałbyś optymalnie skonfigurować swój remarketing i poprawić konwersję w swoim sklepie ze wszystkich kanałów, to koniecznie zgłoś się do specjalistów z wieloletnim doświadczeniem jak firma Conversion.
Warto w tym miejscu dodać, że reklamy, które są retargetowane mają nawet 10 krotnie wyższy współczynnik klikalności niż tradycyjne banery reklamowe. To rozwiązanie świetnie spisuje się również w przypadku osób, które z różnych powodów porzuciły swój koszyk zakupowy.
Oczywiście w przypadku prowadzenie remarketingu musimy uzyskać od swoich użytkowników niezbędne zgody na prowadzenie takich działań. W innym przypadku łamiemy prawo.
Dlaczego jeszcze warto zainteresować się remarketingiem na Facebooku? Jednym z powodów jest oczywiście fakt, że jest on po prostu tańszy niż ten, który oferowany jest przez platformę Google Ads.
Jak zacząć remarketing na Facebooku?
Aby rozpocząć swoją przygodę z remarketingiem na Facebooku konieczne jest oczywiście założenie strony biznesowej w tym portalu, a także utworzenie konta reklamowego w Menadżerze reklam. W dalszej kolejności tworzymy katalog produktów ręcznie lub poprzez Menadżera katalogów. W tym przypadku będziemy mogli połączyć go z systemem, na którym postawiona jest nasz sklep internetowy i produktu będą automatycznie synchronizowane z Facebookiem.
Kolejnym etapie jest stworzenie tak zwanego Pixela, czyli fragmentu kodu, który umożliwi nam zbieranie i identyfikowanie użytkowników naszego sklepu internetowego. Jeśli posiadamy system CMS do zarządzania stroną internetową, to z całą pewnością będzie oferował on możliwość dodania takiego rozwiązania w bardzo prostu sposób. W innym wypadku konieczne będzie wrzucenie kodu pixela ręcznie do sekcji Head.
Aby nasz remarketing mógł działać prawidłowo niezbędne jest stworzenie niestandardowych grup odbiorców, które będą zbierały informacje o naszych użytkowników z wielu źródeł. Jednym z pierwszych kroków jest skorzystanie z listy aktualnych klientów. Wystarczy, że wykorzystasz adresy e-mail klientów, którzy dokonali wcześniej u Ciebie zakupy i wyrazili zgody marketingowe. To jednak oczywiście dopiero początek. Głównym celem w przypadku grup niestandardowych jest ich segmentacje według zachowania na stronie. Może to być między innymi wizyta, spędzenie określonego czasu na stronie, zakup konkretnych produktów czy porzucenie koszyka zakupowego. Tych parametrów jest wiele, jednak często na początku przygody z remarketingiem wybieramy tylko jeden. Warto jednak pamiętać, że mamy możliwość łączenia kilku parametrów, by wybrać grupę, która naszym zdaniem będzie dawała nam większą szansę na konwersję.
Przy tworzeniu reklamy remarketingowej warto eksperymentować i sprawdzać efekty swoich działań, by osiągnąć jak najlepszą konwersję. Jeśli potrzebujesz pomocy przy optymalizacji tego rodzaju kampanii, zgłoś się do Conversion.pl.