W ciągu ostatnich lat wzrasta liczba użytkowników internetu, co wiąże się bezpośrednio się z rozwojem rynku e-commerce, jak i sposobami dotarcia z reklamami do potencjalnego klienta.
Dodatkowo sytuacja epidemiologiczna na świecie wymusiła na większości z nas ograniczenie mobilności i częstsze przebywanie w pobliżu laptopa, komputera czy smartfona. Wydawać by się mogło, że rynek reklamy na dobre zagości w internecie i wymusi odejście od niecyfrowych praktyk. Jednak obecnie, kiedy już cały świat wychodzi z pandemii, coraz więcej firm decyduję się na powrót do sprawdzonych reklam wielkoformatowych. To tylko potwierdza powszechnie panujące przekonanie, że reklama zewnętrza jest najbardziej uniwersalną i sprawdzoną formą dotarcia do klientów.
Dlaczego nadal warto inwestować w banery reklamowe?
W powszechnej opinii panuje przekonanie, że w erze digitalizacji, rynek reklam internetowych z czasem wyprze konwencjonalne rozwiązania, takie jak banery reklamowe. Jednak większość ekspertów jest zgodna co do braku możliwości zastąpienia tego typu reklamy, ze względu na cele, jakie ona spełnia. Jednocześnie coraz częściej słyszy się, że rozwój technologiczny jedynie zwiększył opłacalność inwestowania w reklamę zewnętrzną. Jak to możliwe?
Reklama zewnętrza jest przede wszystkim dużo tańszą i bardziej stałą formą docierania do aktywnych konsumentów, czyli takich, na których reklamodawcy zależy w szczególności. Niestety reklamy internetowe mają to do siebie, że bardzo często docierają do użytkowników kompletnie niezainteresowanych daną kampanią, usługą bądź produktem, co generuje tylko niepotrzebne koszty. Dodatkowo należy doliczyć należne dla zespołu specjalistów, bez których reklama internetowa nie ma prawa przebicia. W przypadku baneru reklamowego taka sytuacja nie ma jak zaistnieć, gdyż jedyny nakład finansowy potrzebny reklamodawcy odnosi się do wynajęcia, bądź zakupu miejsca i baneru reklamowego.
Główne zalety reklamy zewnętrznej
Banery reklamowe to przede wszystkim nieustanna moc oddziaływania na konsumentów przy stosunkowo niskich kosztach wdrożenia. Każda osoba przechodząca czy przejeżdżająca obok zamieszczonego na banerze przekazu reklamowego nie może go wyłączyć, czy też zmienić na inny, jak to ma miejsce w przypadku marketingu internetowego. Baner reklamowy zawsze będzie oddziaływał na osoby, które mimowolnie zwrócą uwagę na zamieszczoną na nim ofertę firmy. Reklama outdoorowa to również doskonała inwestycja dla początkujących przedsiębiorców, ponieważ pozwala ona zapoznać się konsumentom z firmą, czyli buduję w nich świadomość istnienia marki.
Taka forma reklamy wymusza także uwagę na odbiorcy, czy to ze względu na interesujący produkt oferowany przez firmę, czy nawet niekonwencjonalne użycie kolorów lub czcionek. Jednocześnie banery reklamowe wpisują się w krajobraz okolicy, co w praktyce oznacza, że odpowiednia forma przekazu może urozmaicić konkretne miejsce, co pozytywnie wpływa na odbiór marki przez potencjalnych klientów. Jeśli dla firmy ważne jest dotarcie do jak największej liczby aktywnych kupujących, a także stałe rozszerzanie świadomości wśród konsumentów – reklama zewnętrza spełni oba te zadania.
Różne nośniki reklam zewnętrznych
Form reklamy zewnętrznej jest wiele, a odpowiednie dopasowanie do charakteru firmy i miejsca przedstawienia oferty znacząco wpływa na odbiór. Do dziś najpopularniejsze są reklamy wielkoformatowe typu billboard, umieszczane przy ruchliwych drogach, na budynkach czy ich elewacjach. Jednak w ostatnim czasie coraz większa ilość przedsiębiorców decyduję się na zareklamowanie swoich usług przy pomocy banerów reklamowych. Głównym czynnikiem wpływającym na wybór tej formy przekazu jest niewielki koszt zakupu i duże możliwości przemieszczania reklamy. Dodatkowo czas realizacji banera reklamowego jest bardzo krótki, nawet w przypadku niekonwencjonalnych rozmiarów reklamy wykonanej na zamówienie. Więcej informacji na temat dostępnych banerów reklamowych można znaleźć tutaj: https://wielkiformat.biz/banery-reklamowe.