Znajdź informacje

Sprzęty Kernau zyskują przyjazne środowisku etykiety


« lista artykułów
2021-03-25

Zgodnie z unijnymi przepisami, już w marcu br. wybrane urządzenia polskiej marki Kernau zyskają nowe etykiety energetyczne. Wszystko po to, by ułatwić konsumentom wybór najbardziej energooszczędnych urządzeń i zachęcić do inwestowania w przyjazny dla środowiska sprzęt AGD i RTV.

Nowe etykiety bez plusów

Etykiety energetyczne od ponad 20 już lat pomagają konsumentom rozpoznać najbardziej energooszczędne sprzęty AGD i RTV. Pierwotnie skala efektywności miała 6 poziomów: od A do G, jednak postęp technologiczny sprawił, że stała się ona niewystarczająca. W ten sposób pojawiły się klasy A+, A++ i A+++, które obecnie znikają z etykiet. – Unia Europejska zadecydowała o powrocie do sześciostopniowej skali efektywności energetycznej, oznaczanej literami od A do G. Co więcej, zmianie ulegają zasady wyliczeń parametrów poszczególnych urządzeń, a w momencie przeskalowania najbardziej energooszczędne urządzenia, które do tej pory miały klasę energetyczną na poziomie A+++, trafią do klasy B lub C, a niekiedy nawet i D. Klasa A bowiem ma być w pełni zarezerwowana dla jeszcze bardziej wydajnych sprzętów, które na rynku pojawią się w przyszłości. Zmiany w pierwszej kolejności obejmą takie grupy produktowe, jak: pralki, pralko-suszarki, chłodziarki, zamrażalki, zmywarki i telewizory – wyjaśnia Tomasz Bytnar i, jak dodaje, to nie jedyne usprawnienie, jakiego możemy się spodziewać.

Co jeszcze się zmienia?

Na nowych etykietach pojawią się również nowe piktogramy ukazujące najważniejsze cechy poszczególnych urządzeń, w tym poziom emitowanego przez nie hałasu w skali od A do D, oraz kody QR pozwalające na sprawdzenie pełnej specyfikacji danego produktu. – Wystarczy, że zeskanujemy kod z naklejki, na przykład za pomocą smartfona, by móc poznać wszystkie parametry urządzenia. Zgodnie z wytycznymi UE, marka Kernau uzupełnia dane w europejskiej bazie EPREL od 2019 roku, dzięki czemu można znaleźć w niej wszystkie kluczowe informacje o naszych produktach – zapewnia Tomasz Bytnar.

Wydajność na tym samym poziomie

Co ważne dla konsumentów, zmiana etykiet energetycznych i nowe oznaczenia, nie będą mieć żadnego wpływu na efektywność urządzeń. Nowa skala nie zmienia bowiem parametrów urządzenia, a jedynie klasyfikuje go na innym poziomie wydajności, względem pozostałych  sprzętów. – Najbardziej wydajna zmywarka marki Kernau wciąż zapewni nam wysokie oszczędności w domowym budżecie, pomimo tego że na jej etykiecie symbol A+++ zostanie zastąpiony oznaczeniem „D” – tłumaczy prezes polskiej marki.

Sprawdź szczegółowe informacje w specjalnym e-booku przygotowanym przez zespół Kernau:

lub przejdź na kernau.com

Etykietowanie a ekologia

Etykiety energetyczne z założenia miały stanowić impuls dla producentów do wytwarzania urządzeń elektrycznych o coraz to wyższej wydajności. I, trzeba przyznać, że doskonale spełniły swoją rolę. – Jak pokazują badania, aż 93% konsumentów rozpoznaje etykiety energetyczne, czyli charakterystyczne naklejki z kolorową skalą, a 79% bierze je pod uwagę przy wyborze sprzętu. Producenci urządzeń elektrycznych świetnie orientują się w czynnikach wpływających na decyzje zakupowe ich klientów. Mamy więc pewność, że zmiana skali na etykietach energetycznych, w tym przede wszystkim pusta klasa A, zmotywują wszystkie marki AGD i RTV, w tym również markę Kernau, do dalszych starań o podnoszenie efektywności energetycznej oferowanych sprzętów – podsumowuje Tomasz Bytnar.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top