Znajdź informacje

Jak wykorzystać event do budowy relacji z klientami?


« lista artykułów
2020-02-03

Historycznie rzecz biorąc — eventy to jedna z najstarszych form marketingu. Chociaż Internet i kanały social media mają moc, to warto wzmacniać pozycję marki, właśnie poprzez nawiązywanie bliższych kontaktów z jej odbiorcami, także na żywo — w realu.

Chcesz zbudować wizerunek autentycznej i przyjaznej marki? Nawiązywać relacje z odbiorcami? Prezentować produkty, reklamować swoją firmę, a jednocześnie łączyć przyjemne z pożytecznym? Jeśli tak, to eventy są doskonałym rozwiązaniem marketingowym dla Ciebie. Pamiętaj, że nawet w XXI wieku liczą się relacje, które najlepiej nawiązuje się w kontakcie na żywo. Zaprezentuj klientom swoją firmę i pokaż, dlaczego to właśnie u Ciebie warto kupować.

Wizerunek autentycznej i przyjaznej marki

Wiele marek aktualnie skupia się głównie na Internecie i kanałach social media do budowania wizerunku autentycznej i przyjaznej firmy. Nie da się jednak ukryć, że to właśnie spotkania na żywo z klientami są tymi najbardziej inspirującymi. Eventy marek pokazują zainteresowanie odbiorcami, a przy okazji promują kierowaną do nich ofertę. W czasie eventów dochodzi do wymiany doświadczeń, co jest inspirujące zarówno dla marki, jak i klienta. O taką naturalną interakcję o wiele trudniej w social media!

Warto zadbać, by zaplanowany event był interesujący dla klienta. Nie powinno na nim zabraknąć atrakcji, ale także stoisk z produktami i fachową obsługą, która odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości każdej zainteresowanej osoby. Co więcej, na eventach dobrze także przekazywać wiedzę! Potraktuj swoich klientów, jako grupę zainteresowaną określonymi tematami i daj im przydatne informacje! Możesz zaprosić specjalistów z branży, zorganizować warsztaty i mini szkolenia - to znacząco zwiększy wartość tego spotkania. W ten prosty sposób firma może zaprezentować się, jako ta skupiona na potrzebach klienta. Efekt? Zwiększenie zaufania wśród aktualnych, jak i potencjalnych klientów.

Poznanie klienta

Eventy to doskonały moment, by wsłuchać się w potrzeby klientów. To także należy wykorzystać!  Każda marka powinna, jak najczęściej stwarzać takie okazje, by być bliżej swoich klientów, jak i budować z nimi dobre relacje. Zebranie wielu wielbicieli marki w jednym miejscu, pozwala poznać ich plany, oczekiwania, bolączki i problemy. Tym samym, o wiele łatwiej później komunikować się ze swoją grupą docelową, a także tworzyć dla nich idealne produkty. Dlaczego idealne? Bo trafiające w sendo ich zapotrzebowań! 

Poczucie wspólnoty 

Regularne organizowanie eventów tworzy także poczucie wspólnoty pomiędzy klientami. Nawiązują się więzi towarzyskie, a spotkania na wydarzeniach związanych z marką na stałe wpisują się do kalendarzy wielu osób, jako te warte uwagi, ciekawe, jak i gwarantujące poznanie innych ciekawych ludzi. 


Promocja i marketing firmy

Dobry event może przynieść firmie większe zyski, jak i popularność. To doskonała okazja do promocji najnowszych produktów, usług, a także zdobycie rozgłosu wokół marki. Na powodzenie eventu składa się wybór miejsca, produktów promocyjnych, takich jak przyciągające uwagę namioty reklamowe, a skończywszy na zaproszeniu gości, którymi mogą być np. ambasadorzy marki. Gadżety oferowane gościom także są istotne - tutaj należy zadbać o to, by były one przydatne i nietuzinkowe, może zamiast kolejnego długopisu z logotypem lepszym rozwiązaniem będzie korzystna zniżka? 

Cała oprawa ma szczególne znaczenie! Nastrój panujący na evencie, atrakcje, interakcje między marką a klientami — to wszystko później pójdzie w świat. Tym samym, im lepsza impreza, tym więcej osób o niej wspomni w social media, zamieści zdjęcia, wrzuci relację na Instagrama, tym samym budując pozytywny wizerunek marki.

Przyciągnięcie nowych klientów 

Event można także wykorzystać do pozyskiwania nowych klientów. By to się udało, istotna jest wcześniejsza kampania promocyjna, wartościowe atrakcje, jak i przygotowanie specjalnej oferty dla osób, które mają pierwszą styczność z firmą. Nie da się ukryć, że taki event stanie się tym pierwszym wrażeniem - warto, by Twoja marka oczarowała nowych klientów. 

Warto docenić eventy i ich ogromne znaczenie dla budowania relacji z klientami. Dzięki takim spotkaniom, łatwiej budować kontakty, poznawać swoich klientów, czy dbać o wizerunek marki. To wszystko przekłada się na realne zwiększenie rozpoznawalności, jak i większe zyski ze sprzedaży. 

 

 

 

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
Krzysieg 2021-02-05, 13:31
Powiem tylko tyle, że teraz może się wydawać bezsensowne takie organizowanie eventów, bo ludzie przychodzą, popatrzą i pójdą. Ale event przeprowadzony "z głową" może odnieść mega pozytywne korzyści.
joblife.pl
Łukasz 2020-02-25, 15:29
Jest to bardzo dobra forma promocji, bo pokazujemy ze angażujemy się w to co robimy i mamy wiedzę do tego jak wspominane było - budujemy fajny wizerunek.
afterweb.pl
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top