Historycznie rzecz biorąc — eventy to jedna z najstarszych form marketingu. Chociaż Internet i kanały social media mają moc, to warto wzmacniać pozycję marki, właśnie poprzez nawiązywanie bliższych kontaktów z jej odbiorcami, także na żywo — w realu.
Chcesz zbudować wizerunek autentycznej i przyjaznej marki? Nawiązywać relacje z odbiorcami? Prezentować produkty, reklamować swoją firmę, a jednocześnie łączyć przyjemne z pożytecznym? Jeśli tak, to eventy są doskonałym rozwiązaniem marketingowym dla Ciebie. Pamiętaj, że nawet w XXI wieku liczą się relacje, które najlepiej nawiązuje się w kontakcie na żywo. Zaprezentuj klientom swoją firmę i pokaż, dlaczego to właśnie u Ciebie warto kupować.
Wizerunek autentycznej i przyjaznej marki
Wiele marek aktualnie skupia się głównie na Internecie i kanałach social media do budowania wizerunku autentycznej i przyjaznej firmy. Nie da się jednak ukryć, że to właśnie spotkania na żywo z klientami są tymi najbardziej inspirującymi. Eventy marek pokazują zainteresowanie odbiorcami, a przy okazji promują kierowaną do nich ofertę. W czasie eventów dochodzi do wymiany doświadczeń, co jest inspirujące zarówno dla marki, jak i klienta. O taką naturalną interakcję o wiele trudniej w social media!
Warto zadbać, by zaplanowany event był interesujący dla klienta. Nie powinno na nim zabraknąć atrakcji, ale także stoisk z produktami i fachową obsługą, która odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości każdej zainteresowanej osoby. Co więcej, na eventach dobrze także przekazywać wiedzę! Potraktuj swoich klientów, jako grupę zainteresowaną określonymi tematami i daj im przydatne informacje! Możesz zaprosić specjalistów z branży, zorganizować warsztaty i mini szkolenia - to znacząco zwiększy wartość tego spotkania. W ten prosty sposób firma może zaprezentować się, jako ta skupiona na potrzebach klienta. Efekt? Zwiększenie zaufania wśród aktualnych, jak i potencjalnych klientów.
Poznanie klienta
Eventy to doskonały moment, by wsłuchać się w potrzeby klientów. To także należy wykorzystać! Każda marka powinna, jak najczęściej stwarzać takie okazje, by być bliżej swoich klientów, jak i budować z nimi dobre relacje. Zebranie wielu wielbicieli marki w jednym miejscu, pozwala poznać ich plany, oczekiwania, bolączki i problemy. Tym samym, o wiele łatwiej później komunikować się ze swoją grupą docelową, a także tworzyć dla nich idealne produkty. Dlaczego idealne? Bo trafiające w sendo ich zapotrzebowań!
Poczucie wspólnoty
Regularne organizowanie eventów tworzy także poczucie wspólnoty pomiędzy klientami. Nawiązują się więzi towarzyskie, a spotkania na wydarzeniach związanych z marką na stałe wpisują się do kalendarzy wielu osób, jako te warte uwagi, ciekawe, jak i gwarantujące poznanie innych ciekawych ludzi.
Promocja i marketing firmy
Dobry event może przynieść firmie większe zyski, jak i popularność. To doskonała okazja do promocji najnowszych produktów, usług, a także zdobycie rozgłosu wokół marki. Na powodzenie eventu składa się wybór miejsca, produktów promocyjnych, takich jak przyciągające uwagę namioty reklamowe, a skończywszy na zaproszeniu gości, którymi mogą być np. ambasadorzy marki. Gadżety oferowane gościom także są istotne - tutaj należy zadbać o to, by były one przydatne i nietuzinkowe, może zamiast kolejnego długopisu z logotypem lepszym rozwiązaniem będzie korzystna zniżka?
Cała oprawa ma szczególne znaczenie! Nastrój panujący na evencie, atrakcje, interakcje między marką a klientami — to wszystko później pójdzie w świat. Tym samym, im lepsza impreza, tym więcej osób o niej wspomni w social media, zamieści zdjęcia, wrzuci relację na Instagrama, tym samym budując pozytywny wizerunek marki.
Przyciągnięcie nowych klientów
Event można także wykorzystać do pozyskiwania nowych klientów. By to się udało, istotna jest wcześniejsza kampania promocyjna, wartościowe atrakcje, jak i przygotowanie specjalnej oferty dla osób, które mają pierwszą styczność z firmą. Nie da się ukryć, że taki event stanie się tym pierwszym wrażeniem - warto, by Twoja marka oczarowała nowych klientów.
Warto docenić eventy i ich ogromne znaczenie dla budowania relacji z klientami. Dzięki takim spotkaniom, łatwiej budować kontakty, poznawać swoich klientów, czy dbać o wizerunek marki. To wszystko przekłada się na realne zwiększenie rozpoznawalności, jak i większe zyski ze sprzedaży.