Automatyzacja marketingu - korzyści i koszty
« lista artykułów
2019-05-15
Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań zwykle wiąże się z kosztami. Jednak automatyzacja marketingu pozwala na zoptymalizowanie kosztów prowadzonych kampanii reklamowych oraz zmniejszenie nakładu pracy. A to zdecydowanie korzyści, które przeważają nad kosztami.
Marketing automotion jako wartość dodana
Wartość dodana w marketingu to między innymi kreowanie przewagi nad konkurencją. Obecnie marketing automotion jest popularnie wprowadzanym rozwiązaniem, ale wciąż nie wszystkie firmy zdecydowały się na automatyzację działań marketingowych. Oznacza to, że wciąż możemy mieć przewagę nad bardzo dużą liczbą firm działających na podobnym polu jak my. Ponadto tylko marketing automotion pozwala na prowadzenie zautomatyzowanych, ale i spersonalizowanych kampanii reklamowych. Jak działa marketing automotion przeczytasz tutaj: https://growinternational.eu/pl/
Duża oszczędność czasu
Automatyzacja marketingu polega na wykorzystywaniu odpowiednich narzędzi, w tym programów komputerowych, które zbierają i przetwarzają dane, potrzebne do prowadzenia kampanii, a potem pomagają w samym prowadzeniu działań marketingowych. Takie programy pomagają w usprawnieniu procesów reklamowych, sprzedażowych, ale i content marketingowych. Ponadto warto wybierać takie rozwiązania, które można łączyć z innymi systemami np. do komunikacji z klientami. W ten sposób można prowadzić bardziej dokładne kampanie reklamowe, które dotrą do dokładnie wyznaczonej grupy odbiorców. A całą pracę wykonują odpowiednie programy, a nie ludzie, a zatem jest to ogromna oszczędność czasu pracy dla pracowników.
Ściśle dopasowana grupa odbiorców
Firmy, które nie korzystają z marketing automotion zwykle same segregują dane o odbiorcach. Jest to proces czasochłonny i pracochłonny, a ponadto nie da się uniknąć błędów. Najczęściej też tworzy się jedną kampanię i wysyła do wszystkich odbiorców, co nie przynosi oczekiwanych efektów. Z kolei wykorzystując specjalne programy i narzędzia można targetować dokładnie dopasowaną do celów kampanii grupę odbiorców. Dzięki temu dotrzemy do użytkowników potencjalnie zainteresowanych i wygenerujemy o wiele więcej leadów sprzedażowych niż tworząc kampanię ogólną.
Aczkolwiek oprócz dokładnego wyboru grupy docelowej można też wykorzystać personalizację. Tutaj szczególnie niezbędne są narzędzie do remarketingu. Kiedy klient odwiedził już daną stronę lub nawet dodał towary do koszyka, ale z niego zrezygnował można dotrzeć do niego przez kampanię reklamową przypominającą mu o porzuconym koszyku. W ten sposób odbiorca zobaczy tylko to, co go interesowało, ale z jakichś powodów nie ukończył transakcji. Takie personalizowane reklamy dają wyższy wskaźnik konwersji niż po prostu ogólna reklama, mówiąca, że taka strona internetowa istnieje i być może posiada to, czego w danej chwili potrzebujesz.
Istnieje wiele rozwiązań pozwalających na tworzenie zaawansowanych kampanii bardzo niskim nakładem pracy. Wystarczy wykorzystać narzędzia do gromadzenia i przetwarzania danych, a potem opracować strategię i cel kampanii, aż wreszcie będzie można ją wykonać. Raz włożona praca będzie się zwracać przez długi czas.