Dziennikarze zbierali dla potrzebujących
« lista artykułów
2016-01-24
W sobotnią noc w Auli Dużej Politechniki Warszawskiej odbył się XVII Charytatywny Bal Dziennikarzy. Przedstawiciele polskich mediów zjednoczyli się by pomóc potrzebującym dzieciom. Z aukcji podczas balu udało się zebrać blisko ćwierć miliona złotych. Za 100 tys. zł Deutsche Telekom wylicytowało dzień na nartach z prezydentem RP Andrzejem Dudą.
- To podnoszące na duchu, że w tak trudnym czasie dla dziennikarzy zebrało się wokół nich środowisko, które na rzecz beneficjentów Balu wpłaciło tak znaczące kwoty - powiedziała Anna Kołtunowicz z "Gazety Wyborczej" i Zarządu Fundacji. Aukcja przekazanych Fundacji darów zakończyła się wielkim sukcesem i rekordową liczbą sprzedanych cegiełek, a wynik licytacji przerósł najśmielsze oczekiwania.
- Z samej aukcji, która odbyła się na XVII Charytatywnym Balu Dziennikarzy zebraliśmy 247 tys. złotych. Przed nami podsumowanie sprzedaży cegiełek. Czekamy też jeszcze na wynik trwających do połowy lutego aukcji na charytatywni.allegro.pl - cieszył się Mateusz Hładki, Prezes Zarządu Fundacji. Najdrożej sprzedano dzień na nartach z Prezydentem Andrzejem Dudą, za który zapłacono 100 tysięcy złotych. Kolejny wspaniały wynik to Wiktor Szymona Majewskiego i 28 tysięcy złotych. Na trzecim miejscu znalazła się kurtka Rafała Sonika z kwotą 24 tysiące złotych.
W Balu uczestniczyli przedstawiciele mediów, świata biznesu i kultury. Imprezę poprowadziło trio znakomitych dziennikarzy - Grażyna Torbicka, Krzysztof Ibisz i Marcin Prokop. Goście usłyszeli zespół Pectus. Sponsorami wydarzenia byli Orlen i Siemens. Dochód z Balu przeznaczony zostanie dla podopiecznych Fundacji „Dorastaj z Nami” wspierającej osierocone dzieci funkcjonariuszy publicznych, Fundacji „Po Drugie” otaczającej opieką młodzież zagrożoną wykluczeniem społecznym, Fundacji Polsat i Fundacji TVN „Nie jesteś sam”.
Charytatywne zaangażowanie środowiska dziennikarskiego, związane z Fundacją Charytatywny Bal Dziennikarzy, rozpoczęło się w 1998 roku. Fundacja powstała z potrzeby serca dziennikarzy z różnych mediów i jest organizacją non-profit, której nadrzędnym celem jest pomoc najbardziej potrzebującym. Wspiera placówki opieki zdrowotnej, szpitale, instytucje opieki społecznej, domy dziecka, organizacje opiekujące się dziećmi, niepełnosprawnymi i wiele innych. Do tej pory, przy okazji podejmowanych przez Fundację działań, udało się zebrać łącznie około 3 miliony złotych.
Foto: twitter
Bartłomiej Kawalec