Znajdź informacje

Vlepka – nowy sposób komunikacji


« lista artykułów
2019-01-21

Vlepki pojawiły się na początku XX wieku i momentalnie zawładnęły przestrzenią publiczną. Okazało się bowiem, że wydrukowanie tych małych naklejek jest jednym z najtańszych i najlepszych rozwiązań marketingowych. Od razu zwracających uwagę na to, co chcemy zaprezentować.

Garść historii

Są małe, najczęściej nieprzekraczające wymiarów 10x10cm, i rzucające się w oczy. Najczęściej w formie foliowej lub papierowej. Początkowo były używane przez kibiców, działaczy społecznych, muzyków czy artystów grafitti. To, co było formą street artu, dziś są jedną z odmian guerilla marketingu.

Vlepki to nic innego jak naklejki, które mają na celu zwrócenie naszej uwagi na konkretny artykuł, markę czy komunikat. Szybko zyskały na popularności, gdyż można było je stworzyć w domowym zaciszu. Jednak rosnąca popularność tego rodzaju rozwiązania marketingowego spowodowała, że wzrosło zapotrzebowanie na gadżet lepszej jakości. Druk naklejek pozwala niskimi kosztami otrzymać nawet kilka tysięcy sztuk wysokogatunkowego towaru, dzięki któremu szybko pokażemy światu nasz produkt.

Reklama od dadaistów

Vlepy, jak się je popularnie nazywa, są dziś istotną częścią przestrzeni publicznej oraz świetnie sprawdzają się w marketingu partyzanckim. Nie oszukujmy się – jadąc autobusem, windą czy spacerując, nie sposób nie zwrócić uwagi na prostokątną, kolorową naklejkę, która w ciekawy sposób przekazuje nam komunikat. Czasem pełny, czasem bardzo enigmatyczny. Wielu uważa, że im bardziej intrygująca informacja, tym lepiej zapadnie ona w naszej pamięci.

Wydawać by się mogło, że drukowanie naklejek i rozprzestrzenianie ich wszędzie wokół jest modą, która dopiero co się pojawiła. W rzeczywistości ten rodzaj przekazu sięga początku minionego wieku, kiedy to dadaiści właśnie w ten sposób prezentowali swoją sztukę. Podczas II Wojny Światowej za pomocą naklejek akcje antynazistowskie promowała grupa „Wawer”.

Droga do mainstreamu

Dziś drukowanie vlepek jest nieodzownym działaniem podczas kampanii wyborczych czy marketingowych zarówno wielkich, jak i małych marek. Tym samym małe naklejki z undergroundu przeszły do mainstreamu, zatracając niejako swoją pierwotną rolę. Ale to było nieuniknione. Tanie i skuteczne formy reklamy nie miały po prostu szansy pozostać niszowymi.

Nie jest to jednak skierowane do każdego. Firmy, które decydują się na tę formę promocji, chcą trafić przede wszystkim do młodego odbiorcy. Najszerzej zakrojone akcje vlepkowe dużych marek w ostatnich latach dotyczyły popularnego napoju oraz sieci komórkowej. Te małe naklejki, poza tym, że pojawiają się w komunikacji miejskiej czy na pierwszy lepszych drzwiach, coraz częściej zaczynają wypierać ulotki. Są uważane za bardziej atrakcyjne. Interesująco przedstawione hasło, marka lub produkt może przecież stanowić ciekawe dopełnienie designu naszego laptopa czy etui na telefon.

Wydrukowanie naklejek foliowych czy papierowych może w pierwszej chwili wydawać się rozwiązaniem, które nie da takich efektów, jak reklama telewizyjna, ale to nie do końca prawda. Na to rozwiązanie należy się zdecydować właśnie wtedy, kiedy chcemy trafić do młodych. Oni nie oglądają telewizji, tylko streamują, a wszelkie odmiany street artowego marketingu przykuwają ich uwagę dużo bardziej niż sztuczne spoty telewizyjne. Vlepki są po prostu bardziej prawdziwe i bezpośrednie. A także tańsze, czyli idealne do wykorzystania w promowaniu naszego produktu.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top