Znajdź informacje

Polacy kochają smartfony


« lista artykułów
2018-10-01

Prawie połowa Polaków (48 proc.) według badań Kantar TNS korzysta ze smartfonów ponad 2 godziny dziennie. Chcemy mieć takie urządzenia zawsze pod ręką. Aż 95 proc. właścicieli smartfonów nie rozstaje się z nim, wychodząc z domu. Czy jesteśmy społeczeństwem uzależnionym od telefonu komórkowego?

Najważniejsza rzecz osobista

Z badania „Smart(fonowe) relacje”, wykonanego przez Ipsos w styczniu 2018 roku, wynika, że zdecydowana większość z nas zawsze zabiera ze sobą telefon, kiedy wychodzimy z domu. Co ciekawe, 43 proc. badanych deklaruje, że wolałaby spóźnić się do pracy czy na zajęcia do szkoły, niż dotrzeć do docelowego miejsca bez telefonu. Innymi słowy, prawie połowa badanych jest skłonna wrócić do domu po swojego smartfona, jeśli zauważy, że go nie wzięła. To potwierdza, jak ważne są dla nas te urządzenia – być może są one wręcz najważniejszą rzeczą osobistą dla Polaków.

Ponad połowa z nas (52 proc.) przez 13 godzin na dobę ma telefon zawsze pod ręką. Niepokojące może być to, że 11 proc. respondentów przyznało podczas ankiety, że śpi ze smartfonem w łóżku albo układa go pod poduszką, aby w każdej chwili móc po niego sięgnąć. Dla 51 proc. badanych smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą sięgają po przebudzeniu. Kolejne 27 proc. Polaków przyznało, że używa telefonu komórkowego przez około 4 godziny dziennie.

Ciekawie wyglądają statystyki dotyczące pozostawiania smartfona zawsze pod ręką:

  •         52 proc. respondentów zabiera telefon do kuchni,
  •         32 proc. zabiera telefon ze sobą do pokoju dziecięcego,
  •         32 proc. respondentów idzie z telefonem nawet do toalety.

Przed snem 74 proc. osób kładzie smartfona tuż obok łóżka, na przykład na nocnym stoliku. Jest to uzasadnione wtedy, gdy chcemy sprawdzić aktualną godzinę lub włączamy na telefonie budzik na następny dzień. Zaledwie 5 proc. badanych deklaruje, że smartfon zostawia w innym pokoju na czas snu.

 

Jak wykorzystujemy na co dzień swój telefon?

Od lat telefon komórkowy nie jest już urządzeniem wykorzystywanym wyłącznie do wykonywania i odbierania połączeń głosowych czy wysyłania krótkich wiadomości SMS. Większość z nas (88 proc.) wykorzystuje go do wysyłania wiadomości, ale nie tylko SMS, ale i wiadomości na popularnych komunikatorach czy za pośrednictwem maila i serwisów społecznościowych. Dla 84 proc. Polaków smartfon z powodzeniem może zastąpić klasyczny aparat cyfrowy. Telefon komórkowy dla 73 proc. badanych jest przepustką do obecności w social mediach.

Przed snem po smartfona sięga 66 proc. respondentów – tłumaczą to tym, że mają wtedy czas na odrobienie zaległości w internecie z całego dnia. W tym czasie przeglądają serwisy społecznościowe i informacyjne, wchodzą na strony, których tematyka ich interesuje, oraz robią zakupy w sklepach internetowych i w serwisach aukcyjnych.

 

Postępująca smartfonizacja

Intensywność korzystania ze smartfonów przez Polaków chyba nikogo nie dziwi. To trend ogólnoświatowy. Z badania Kantar TNS wynika, że liczba Polaków posiadających smartfony utrzymuje się od dwóch lat na zbliżonym poziomie. Takie urządzenie w 2017 roku posiadało 64 proc. z nas, co oznacza, że w rękach Polaków było niespełna 21 mln smartfonów.

 

Do czego Polakom potrzebny jest smartfon?

W każdym tygodniu podejmujemy wiele różnych czynności w internecie, także za pośrednictwem smartfonów. Najczęściej są to:

  •         prowadzenie korespondencji mailowej – 91 proc. wskazań,
  •         korzystanie z social mediów – 83 proc.,
  •         czytanie artykułów w internecie – 80 proc.,
  •         oglądanie darmowego video w sieci – 75 proc.,
  •         korzystanie z bankowości online – 73 proc.,
  •         szukanie produktów do zakupu – 70 proc.,
  •         pisanie wiadomości i czatowanie – 63 proc.,
  •         oglądanie video w social mediach – 60 proc.,
  •         czytanie blogów – 52 proc.,
  •         oglądanie video udostępnianych przez znajomych – 52 proc.

Poza tym telefon służy nam do robienia zdjęć, słuchania muzyki czy nagrywania krótkich filmików. Dlatego użytkownicy poszukują smartfonów, które ułatwiałyby im wykonywanie powyższych czynności. Smartfon musi być przede wszystkim funkcjonalny, oferować duży, pełen kolorów ekran oraz baterię o przedłużonej żywotności. Takie wymagania spełnia m.in. telefon Motorola Moto E5, dostępny w atrakcyjnej cenie. Oferuje duże możliwości rozrywki, wyświetlacz Max Vision 5,7 cala, baterię 4000 mAh, co pozwala na aktywne korzystanie z telefonu przez cały dzień po jedynym naładowaniu.

 

Smarfony coraz istotniejsze

Przy intensywności używania smartfonów przez Polaków żywotna bateria ma duże znaczenie. W przyszłości można oczekiwać, że Polacy będą spędzać w sieci tyle samo lub więcej godzin niż obecnie. Przesuwa się też powoli granica wiekowa użytkowników smartfonów – już przedszkolaki bezbłędnie obsługują takie urządzenia.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top