"Newsweek" poprawia sprzedaż uderzając w rząd
« lista artykułów
2016-01-21
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w listopadzie ub. roku o ponad 12 proc. r/r wzrosła sprzedaż "Newsweek Polska", który rozszedł się w blisko 125 tys. egzemplarzy. Wzrost sprzedaży odnotował tygodnik "W sieci" oraz "Tygodnik Do Rzeczy". Liderem zestawienia pozostaje "Tygodnik Angora" publikujący wybrane artykuły z polskich i światowych gazet.
Wszystie cztery listopadowe okładki tygodnika kierowanego przez redaktora Tomasza Lisa nawiązywały do krytyki polityki prowadzonej przez Prawo i Sprawiedliwość, rzadu Beaty Szydło czy prezydenta RP Andrzeja Dudy. Pierwsza listopadowa okładka przedstawiała nekrolog III RP, który był nawiązaniem do wyniku wyborów parlamentarnych wygranych przez partię Jarosława Kaczynskiego, która samodzielnie stworzyła rząd. Kolejne okładki "Newsweeka" dotyczyły m.in. szefa MON Antoniego Macierewicza czy decyzji podejmowanych przez prezydenta Dudę.
Na przeciwległym biegunie znalazł się "Wprost". Tygodnik pod kierownictwem Tomasza Wróblewskiego w listopadzie 2015 roku sprzedał nieco ponad 30 tys. egzemplarzy, co oznacza utrzymanie niekorzystnego trendu i spadek w porównaniu do listopada 2014 roku o ponad 26 proc. Bez większych zmian prezentuje się sprzedaż "Gazety Polskiej".
Sprzedaż tygodników ogólnopolskich w listopadzie 2015 (dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy):
Tygodnik Angora 285,520 egz.
Gość Niedzielny 131,505 egz.
Newsweek Polska 124,644 egz.
Polityka 112,644 egz
W sieci 77,260 egz.
Tygodnik Do Rzeczy 56,450 egz.
Gazeta Polska 36,710 egz.
Wprost 30,425 egz.
Tygodnik Powszechny 18,657 egz.
Przegląd 16,546 egz.
Bartłomiej Kawalec