Rozpoznawalność w świecie biznesu ma znaczący wpływ na rozwój i kondycję przedsiębiorstwa. Dawno minęły czasy, w których wystarczającym była dobra opinia i wieloletnie doświadczenie, które niejako kroczyło przed marką i torowało drogę do dalszych sukcesów. Nowoczesne postrzeganie firmy wiąże się nieustanną promocją i perfekcyjną prezentacją dostępną dla nieograniczonego grona potencjalnych i obecnych partnerów biznesowych. Ta z kolei, musi zawierać w sobie elementy będące zaproszeniem do świata, który gwarantuje powodzenie realizacji założeń i współpracy.
Multimedialna prezentacja
Film korporacyjny (na tej podstronie można znaleźć więcej na temat tworzenia filmów) jest jedną z najlepszych i współczesnych form przekazu wiadomości o przedsiębiorstwie. To swego rodzaju, unikatowa wizytówka pozwalająca oglądającemu na poznanie kulis działania firmy, a także przeniknięcia przez jego dotychczas niedostępne struktury, rozwój, misję i sukcesy. Innymi słowy, to narzędzie komunikacji korporacyjnej, dzięki któremu możliwa jest prezentacja w szerokim gronie odbiorców, do których możemy zaliczyć zarówno potencjalnych, przyszłych pracowników, ale przede wszystkim współpracowników, partnerów handlowych.
Film dla małego i wielkiego
Mylnym jest przekonanie, że tego rodzaju rozwiązania dedykowane są wyłącznie dużym korporacjom. Produkcja filmów korporacyjnych jest indywidualnie dostosowana do charakteru i potrzeb każdej firmy, tym samym spełni swoją funkcję zarówno w małym, średnim, jak i dużym przedsiębiorstwie. Z uwagi na fakt, że jest to doskonały przekaz public relations budujący pozytywny i w pełni profesjonalny wizerunek firmy nie tylko warto, ale w obecnych czasach, powinno się w niego zainwestować. Właściwie skomponowana kreacja przekonuje i zaprasza do wnętrza firmy, pozwalając się z nią utożsamiać i budować w oparciu o nią cele i definiować potrzeby. Co istotne, produkcja filmów korporacyjnych nie jest zwykłą reklamą, to inwestycja, która z powodzeniem może służyć budowie wizerunku przez około 5 lat, zwłaszcza jeśli została wykonana w sposób profesjonalny i potraktowana jako najlepsza forma promocji, w więc nie będzie zbyt oszczędna. To oczywiście nie oznacza, że film korporacyjny ma kosztować krocie, tańsze produkcje trafiające w sedno sprawy są tak samo dobrym rozwiązaniem.
Opowieść o firmie
Tak jak w wielu dziedzinach, tak i w tej istnieją pewne trendy, które pozwalają na łatwiejsze i trafniejsze ujęcie tego, co najbardziej istotne. W Polsce głównym tematem tego rodzaju filmów jest przedstawienie historii firmy, jej rozwoju, aktualnych badań czy prac, a także zarys przyszłości. Dobrym i powszechnie stosowanym elementem jest zobrazowanie pracy na wielu płaszczyznach, wypowiedzi pracowników i aktualnych kontrahentów. Innymi słowy, przedstawia się nie tylko samą firmę i opowiada jej dzieje, ale wskazuje się na konkretne korzyści z naciskiem na wartości dodane, jakich nie posiada konkurencja. Ujęcie w prosty sposób wizji i strategii sprawia, że film staje się indywidualnym spotkaniem, na którym widz może poczuć się jak wyjątkowy i oczekiwany gość, partner w biznesie, lukratywny klient.
Nie można pominąć innej roli, jaką odgrywa film korporacyjny – to także wewnętrzna prezentacja poszczególnych działów, która z powodzeniem jest wykorzystywana do szkolenia nowych pracowników, czy motywowania i podnoszenia swoich umiejętności. Rozbudowana forma stosowana jest w większych przedsiębiorstwach, jednak wszystko wskazuje na to, że ten trend dość szybko przełoży się na nasz rodzimy grunt. Dość wspomnieć, że w globalnym postrzeganiu, światowe marki nie tylko od dawna sięgają po to rozwiązanie, ale także mają utworzone własne kanały, na których prezentują kolejne produkcje, pokazując tym samym rozwój i swoje priorytety.
Nuda czy artyzm?
Z pewnością wiele osób, które po raz pierwszy stają przed wyborem filmu wizerunkowego zastanawia się, czy będzie on atrakcyjny, czy też powieje truizmem i nudą. Na szczęście, w tej dziedzinie nie ma miejsca ani na sztywność, ani na nudę. To idealny moment, by sięgnąć do emocji i ubrać je w artyzm. Emocje- to przede wszystkim wejście w rolę odbiorcy i znalezienie odpowiedzi na jego pytania. Pokazanie w prezentacji, że właśnie nasza firma i tylko ona daje perfekcyjne rozwiązania zgodne z oczekiwaniami działa jak magnez. Zdefiniowanie wymagań i obrócenie ich do pozycji zysku wygląda tym atrakcyjniej, im bardziej tło będzie przywoływało dobre skojarzenia. Kreacja korporacyjna bazuje na faktach, które są wzbogacone o elementy artystyczne, idealnie pasujące do charakteru przedsiębiorstwa. Dobrze, jeśli zawiera nieszablonowe ujęcia, przerywające każdą kolejną część filmu.
Dzwon, który głosi
Filmy korporacyjne są nieustającym w swoim dźwięku dzwonie, który zapada w pamięci i przywołuje wszystkie przedstawione w nim wartości. Pokazując, że firma to nie tylko dokumenty, ale przede wszystkim ludzie, nowe technologie, rozwój i szeroko pojęta etyka wykonuje się krok milowy prowadzący do sukcesu.
Artykuł dostarczyła Agencja Interaktywna Empressia - www.empressia.pl