Jak wybierać prelegentów? (materiał partnera)
« lista artykułów
2016-06-02
Organizujesz konferencję lub szkolenie? Zależy Ci na tym, by Twój event na długo pozostał w pamięci uczestników i pozostawił za sobą nie tylko dobre wrażenie, ale także sporą ilość wiedzy teoretycznej i praktycznej? Jeśli tak, podstawą jest wybór odpowiednich prelegentów. Takich, którzy „zaczarują” gości swoją kompetencją i wyrazistą osobowością.
Jak ich wybierać? Oto kilka praktycznych wskazówek, które przydadzą się każdemu, kto organizuje event szkoleniowy czy biznesowy.
Dopasowanie do tematu eventu
Poszukując prelegentów na konferencję biznesową czy szkolenie wewnętrzne, zacznij od dokładnego określenia tematyki, wokół której kręcić się będzie event. Zastanów się dobrze, jakie zagadnienia chcesz poruszyć z jego uczestnikami i jakiego przekazu oczekujesz. A gdy dookreślisz już zakres tematyczny, poszukaj ekspertów, którzy dobrze się w nim czują. Nie chodzi wyłącznie o ekspertów teoretycznych, a więc np. naukowców pracujących w powiązanych z przedmiotem konferencji obszarach, ale i o praktyków. Doświadczenie zdobyte podczas działań w danej branży przynosi wiele cennej wiedzy i przełoży się na trafne wskazówki dla uczestników spotkania.
Osobowość ma znaczenie
Prelegent zapadnie uczestnikom eventu w pamięć nie tylko dzięki swojej wiedzy merytorycznej. Oczywiście, to ona jest clou każdego wykładu czy szkolenia. Jednak liczy się również oprawa i sposób przekazania informacji. A w tym aspekcie skuteczność zależy wyłącznie od osobowości prelegenta i jego poziomu umiejętności interpersonalnych. Łatwość nawiązywania kontaktu z odbiorcami, zdolność płynnego, klarownego i przystępnego przekazywania informacji – oto kluczowe elementy każdego udanego wykładu czy szkolenia. Przyjrzyj się zatem, jeśli masz możliwość, dotychczasowym występom publicznym prelegentów, których planujesz zaprosić lub choć zaczerpnij opinii o jakości ich prezentacji – tak, by mieć pewność, że poradzą sobie i naprawdę zainteresują uczestników.
Zadbaj o otoczenie
Pamiętać również warto o jeszcze jednym ważnym czynniku każdej udanej prezentacji. Chodzi oczywiście o miejsce, w którym się odbędzie. Profesjonalne zaplecze techniczne oraz klimatyczne otoczenie – takie, jakie znaleźć można np. w Uniejowie – wzmocni efekt komunikacyjny eventu i sprawi, że uczestnicy będą go dobrze kojarzyć – zarówno z uwagi na jakość prelekcji, jak i lokalizację.
Znalezienie dobrego prelegenta wymaga odrobiny czasu i cierpliwości. Warto jednak podejść do tego zadania odpowiedzialnie i z determinacją – charyzmatycznych i kompetentnych mówców nie brakuje!