Marketingowa funkcja koszulek reklamowych (materiał partnera)
« lista artykułów
2016-05-19
Od dawna wiadomo, że reklama i marketing to niezbędne elementy sukcesu firmy. Bez względu na to czy zajmujemy się handlem, usługami, pracujemy w gastronomii czy każdym innym biznesie, marketing jest podstawą naszego rozwoju. Bez niego ciężko jest przetrwać na rynku wśród konkurencji. Jedną z form reklamy jest, wciąż zyskująca na popularności, odzież reklamowa.
Jakie są marketingowe korzyści koszulek reklamowych?
Jak już wcześniej wspomniano, koszulki reklamowe są elementem promocji produktu. Dzięki noszeniu koszulek z logo, firma, usługa bądź produkt staje się rozpoznawalny, a jego nazwa jest rozpowszechniana wśród potencjalnych klientów lub użytkowników. Jest to jeden z najważniejszych elementów gwaratujących sukces na rynku. Rozpoznawalność to coś, do czego powinien dążyć każdy przedsiębiorca, ponieważ produkt znany, chociażby z nazwy, ma o wiele większe szanse na powodzenie wśród odbiorców niż zupełnie nowa, nieznana rzecz.
Koszulki reklamowe bez wątpienia wpływają także na kształtowanie obrazu firmy w oczach odbiorców. Jeśli nasi pracownicy będą zawsze pokazywać się w schludnych, stylowych koszulkach w określonym kolorze i z logo firmy, klienci zaczną kojarzyć dane przedsiębiorstwo z takimi właśnie cechami. Podświadomie, każdy z nas chętniej wybierze markę kojarzącą się z dobrym wyglądem i miłą obsługą. Dodatkowo, pracownicy ubrani w określone koszulki będą łatwiejsi w lokalizacji, co jest szczególnie ważne w dużych halach handlowych lub podczas różnego rodzaju imprez. Niekiedy od tego, czy klient znajdzie pracownika czy nie, uzależnione jest dokonanie przez niego zakupu, więc rozpoznawalne koszulki będą w takich wypadkach niezastąpione.
Wszystkie podane wyżej argumenty sprowadzają się do najważniejszej dla przedsiębiorcy rzeczy, czyli do przyciągania odbiorców i nabywców. Interesujący wygląd pracowników, rozpoznawalność produktu i logo firmy niezaprzeczalnie wpływają na zwiększenie liczby nabywców.
Koszulki reklamowe mogą także zostać wykorzystane bezpośrednio w kontakcie z klientem – jako prezent, gadżet lub gratis dodawany do produktu lub usługi. Koszulki mogą zostać upominkiem dla najwierniejszych klientów, nagrodą w różnego rodzaju konkursach lub dodatkiem do zakupów. Wówczas użycie koszulki reklamowej daje nam dwojakie korzyści. Osoba, która otrzymuje T-shirt zaczyna wiązać z naszą marką pozytywne emocje, co prawodopodobnie przełoży się na przywiązanie do marki i częstsze zakupy. Z drugiej strony klient noszący koszulkę staje się naszą „reklamą”, a to przekłada się na rozpoznawalność marki i dobre skojarzenia wśród znajomych osoby używającej nasze T-shirty.
Wykorzystanie koszulek reklamowych w marketingu marki niesie ze sobą wiele korzyści. Można je użyć na wiele sposobów, a to jak będą wyglądać zależy tylko od naszej wyobraźni. To, czy postawimy na klasyczne kolory i logo na piersi, czy użyjemy humorystycznych napisów na żywych kolorach jest zależne od naszej kreatywności. Natomiast zalety użycia koszulek są niezależne od ich wyglądu – warto spróbować!