Jarosław Kaczyński najczęściej w mediach, ponad 100 tys. publikacji
« lista artykułów
2016-02-09
W ubiegłym roku na temat prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego opublikowano ponad 100 tys. materiałów prasowych, których łączny ekwiwalent wart był ponad 1,7 mld zł - wynika z raportu opublikowanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Najwięcej publikacji związanych z liderem PiS pojawiło się w internecie.
Według autorów raportu, na ilość publikacji związanych z liderem Prawa i Sprawiedliwości z pewnością znaczący wpływ miały wybory parlamentarne, które zakończyły się zwycięstwem PiS oraz możliwość objęcia stanowiska premiera przez Jarosława Kaczyńskiego. Największe zainteresowanie politykiem miało miejsce w październiku (stopniowy wzrost obserwowany od sierpnia), a więc w czasie końcowej fazy kampanii parlamentarnej i w momencie zwycięstwa PiS w wyborach. W tym miesiącu na temat Kaczyńskiego ukazywało się ponad 730 publikacji dziennie.
Informacje opublikowane w prasie, internecie i telewizji na temat lidera PiS warte były ponad 1,7 mld złotych. Na medialność polityka przełozyły się głównie materiały w internecie - 63 proc. wszystkich materiałów. Najwięcej publikacji Kaczyńskiemu poświęciły serwisy: wpolityce.pl, wiadomosci.onet.pl oraz tvn24.pl. Lider PiS bardzo często pojawiał się również na pierwszych stronach gazet - aż 1,3 tys. razy. Na drugiej i trzeciej stronie łącznie 2,8 tys. razy. Informacje nawiązujące do Jarosława Kaczyńskiego osiągnęły dotarcie na poziomie blisko 149,8 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami.
Szczegółowe informacje i wykresy związane z raportem dosepne w linku.
bak