Znajdź informacje

Jak wybrać system ERP dla małej firmy?


« lista artykułów
2024-01-08

Systemy ERP coraz częściej wybierane są przez świadomych przedsiębiorców, dążących do optymalizacji procesów, zachodzących w firmie oraz do zwiększania efektywności pracy w celu maksymalizacji przychodów. Co ważne, takie rozwiązanie sprawdza się zarówno w dużych, jak i w małych przedsiębiorstwach, działających w różnych branżach. Czym kierować się, wybierając ERP dla małej firmy i na co zwrócić uwagę, podejmując ostateczną decyzję? Aby nieco ułatwić to zadanie, zebraliśmy w krótkim poradniku najważniejsze informacje.

Czy system ERP będzie dobrym rozwiązaniem dla małej firmy?

Zanim przejdziemy do omawiania zagadnień, związanych z wyborem systemów ERP dla małych firm, warto zadać sobie pytanie: czy taka inwestycja będzie w ogóle opłacalna? Jak się okazuje, systemy ERP to doskonałe narzędzie, sprawdzające się zarówno w mniejszych firmach, jak i w większych przedsiębiorstwach, również tych o charakterze międzynarodowym. Jak przeczytać można na stronie https://odl.com.pl/system-erp, system ERP umożliwia kompleksowe zarządzanie biznesem, pozwalając na skuteczne planowanie i zarządzanie procesami oraz zasobami firmy na wielu różnych płaszczyznach. To doskonałe narzędzie, sprzyjające optymalizacji kosztów, które warto wykorzystać, by zwiększyć swój udział na rynku, budując jednocześnie przewagę konkurencyjną.

Jakie korzyści płyną z inwestycji w ERP w niewielkiej firmie?

Jak już zostało wspomniane, system ERP może znacząco usprawnić pracę przedsiębiorstwa, niezależnie od jego wielkości. W mniejszych firmach pozwala on:

  • optymalnie wykorzystać posiadane zasoby,
  • wykreować pozytywny wizerunek marki na rynku,
  • zbudować przewagę konkurencyjną,
  • usprawnić przepływ informacji,
  • podejmować strategiczne decyzje w oparciu o raporty i analizy.

Co ważne, takie rozwiązanie może zostać dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta, a możliwość dokupienia kolejnych modułów wraz ze wzrostem zapotrzebowania, zwalnia go z obowiązku opłacania niewykorzystywanych funkcji. Ci, którzy zaufali takiemu rozwiązaniu, doceniają przede wszystkim minimalizację błędów, popełnianych przez pracowników, a także wzrost efektywności w zakresie procesów biznesowych, zachodzących w przedsiębiorstwie.

System ERP dla małej firmy - jaki będzie odpowiedni?

Jakie funkcje powinien posiadać ERP dla małych przedsiębiorstw?

Nadrzędnym celem systemów ERP będzie planowanie pracy oraz skuteczne zarządzanie procesami biznesowymi, zachodzącymi w firmie. Małe przedsiębiorstwa mogą jednak skorzystać sporo na dodatkowej funkcjonalności oprogramowania. Będzie ona obejmowała m.in. możliwość połączenia w jednym miejscu handlu internetowego i detalicznego. Takie działanie może doprowadzić do zwiększenia grona potencjalnych odbiorców oraz usprawnienia procesu sprzedaży, poprzez tworzenie raportów, personalizację działań marketingowych oraz ułatwienie przepływu informacji.

System ERP dla małych firm powinien obejmować również mobilny dostęp do bazy danych, obsługę listy pracowników i płac, a także aktualizacje oprogramowania, dzięki którym będzie ono działało w zgodzie z normami prawnymi.

Jakie obszary usprawni system ERP w niewielkiej firmie?

ERP stwarza niewielkim przedsiębiorstwom szansę na skuteczne zarządzanie firmą i organizację jej pracy, umożliwiając kompleksowe planowanie działań i procesów biznesowych. Wybierając system ERP, warto zwrócić uwagę na możliwość zwiększenia efektywności takich działów, jak produkcja, kadry i płace oraz zarządzanie zasobami firmy.

Funkcje systemów ERP z powodzeniem mogą również zostać wykorzystane w logistyce i księgowości, a nawet w obsłudze klienta, zwiększając jakość świadczonych usług i budując stabilną pozycję marki na rynku. Wdrożenie nowoczesnego oprogramowania ERP to szansa na zwiększenie konkurencyjności, poprzez automatyzację działań, wyeliminowanie potencjalnych błędów i zwolnienie pracowników z konieczności wykonywania powtarzalnych czynności, na rzecz większego zaangażowania w rozwój firmy.

System ERP dla małej firmy - jaki będzie odpowiedni?

Jak wdrożyć system ERP?

Zanim system ERP zostanie wdrożony do struktur małego przedsiębiorstwa, konieczna jest szczegółowa analiza jego potrzeb. To właśnie na tym etapie ustalane są moduły, które mogą zostać wykorzystane, prowadząc do zwiększenia efektywności pracy poszczególnych działów. Ważne jest również, by inwestor dokładnie sprecyzował swoje cele i oczekiwania. Może to być np.:

  • redukcja kosztownych błędów, popełnianych przez pracowników,
  • usprawnienie łańcucha dostaw,
  • poprawa rotacji towarów lub usług,
  • zindywidualizowanie strategii marketingowych.

Na tej podstawie tworzone są oferty produktu, które będą dopasowane do realnych potrzeb firmy. Ostatnim etapem powinno być natomiast ustalenie harmonogramu wdrożenia, rzutującego w istotny sposób na skuteczność całego przedsięwzięcia.

Strach przed ERP – w czym tkwi jego źródło?

Nowoczesne oprogramowanie ERP niekiedy wywołuje strach wśród przedsiębiorców. Dotyczy on nie tylko samego wdrożenia systemu, ale również skutecznego wykorzystania jego funkcji. To właśnie dlatego warto sprawdzić referencje oferentów, wybierając ofertę, najlepiej odpowiadającą modelowi biznesowemu, funkcjonującemu w danym przedsiębiorstwie.

To właśnie na firmie, dostarczającej oprogramowanie, będzie spoczywał również obowiązek przeszkolenia pracowników tak, by nabyli oni niezbędną wiedzę i umiejętności obsługi ERP. Warto podkreślić jednocześnie, że efekty wdrożenia systemu nie są natychmiastowe, choć cierpliwość, zaangażowanie i otwartość na zmianę szybko przełożą się na osiągnięcie zamierzonych rezultatów.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top