Znajdź informacje

W czym i jak podawać kawę gościom?


« lista artykułów
2021-04-26

Zaproszenie przyjaciół na kawę lub podanie jej gościom w domu po posiłku nie jest wymagające, a jest przyjemnym sposobem na rozmowę i spędzenie czasu ze znajomymi. Jednak nawet w tym przypadku dobrze jest przestrzegać kilku podstawowych zasad, by stworzyć wizerunek dobrego gospodarza.

W czym i jak podawać kawę? Poniżej opisujemy kilka wskazówek o tym, jak ją serwować, w czym podawać najpopularniejsze jej rodzaje i jakie filiżanki do kawy ze sklepu Home & Passion sprawdzą się w tym celu. 

Parzenie kawy - na co zwrócić uwagę? 

Podawanie kawy rozpoczyna się od momentu jej zaparzania, dlatego warto zwrócić uwagę na wysoką jakość napoju. Zacznij od zakupu dobrej jakości składników, najlepiej ziarnistej kawy w wytrzymałych, zamkniętych próżniowo torebkach. Wykorzystanie świeżych, całych ziaren kawy może mieć ogromne znaczenie na smak napoju, jak i jego aromat - podobnie jak ich dobre zmielenie. Zwróć również uwagę na sprzęt, w którym przechowujesz i parzysz kawę. Czyść je regularnie, by usunąć tłuste osady i zapobiegać niechcianym doznaniom smakowym. 

W czym podawać kawę?

Standardowy kubek do kawy, który jest dla większości nas znany, został zaprojektowany w bezpieczny sposób - ma być uniwersalną opcją do serwowania gorących napojów. Jednak nie służy on do wydobywania czy wzmacniania smaków i aromatów kawy, która znajduje się w środku. Tekstura, rozmiar i kształt naczynia do picia ma wpływ na postrzeganie koloru oraz smaku napoju. Równie istotny jest materiał, z jakiego wykonane jest naczynie, który bezpośrednio oddziałuje na zatrzymywanie ciepła i stabilność temperatury kawy. Częstym wyborem są porcelanowe filiżanki, które utrzymują ciepło dłużej niż inne naczynia i nie odbarwiają się. 

Popularne rodzaje kawy - jak je podawać?

Ile rodzajów kaw, tyle sposobów podania, dlatego ciężko zdradzić wszystkie tajniki, których należy przestrzegać. Przedstawiamy jednak podstawowe wskazówki przy najbardziej popularnych rodzajach kawy. 

Espresso

Najbardziej skoncentrowaną formą kawy i podstawą wielu innych kaw jest espresso. Espresso powstaje przez przetłaczanie gorącej wody pod ciśnieniem przez drobno zmielone ziarna kawy. Rezultatem tego jest ciemny płyn, zwieńczony cremą, która wzbogaca aromat i długotrwały posmak kawy. Espresso podajemy w filiżankach niewielkich rozmiarów o pojemności od 50 do 80 ml, a ich cechą charakterystyczną są grube ścianki. Jeśli poszukujesz czegoś oryginalnego, filiżanki do kawy ze sklepu Home & Passion przypadną Ci do gustu, a szczególnej uwadze polecamy markę PiP Studio. 

Cappuccino

Cappuccino jest najpopularniejszym rodzajem kawy mlecznej, która składa się z espresso i spienionego mleka. Cappuccino podaje się w filiżankach o pojemności około 200 ml, a najlepszym wyborem będą filiżanki w jasnych odcieniach, by podbić kontrast między naczyniem a mlekiem. Do tego rodzaju kawy idealnie sprawdzą się filiżanki ICE CREAM marki Duo wykonane z kremowej porcelany i z delikatnymi tłoczeniami. 

Latte Macchiato

Kawę latte macchiato, która składa się z trzech warstw podaje się w wysokich i przeźroczystych szklankach o pojemności 220-300 ml, w których można przyglądać się warstwom z mleka, kawy i delikatnej pianki. 

Na sam koniec dodamy jeszcze, że czyste naczynia i odpowiednia ilość kawy jest równie ważna, co filiżanki. Picie kawy ma być przyjemnością, dlatego liczy się rodzaj naczynia, który podkreśli jej aromat i smak, ale też nienaganność filiżanek, by nie zepsuć zapachu i wrażenia z picia napoju. Od teraz podawanie kawy powinno być dużo łatwiejsze, a na pewno przyjemniejsze! 

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top