Ogromna konkurencja rynkowa występująca już niemal w każdej branży sprawia, że o uwagę potencjalnych klientów trzeba zabiegać nieustannie – przede wszystkim w sieci. A to oznacza tylko jedno: warto być widocznym ze swoją ofertą tam, gdzie są internauci.
Za 90 proc. ruchu organicznego na strony internetowe różnej maści odpowiada Google. To właśnie od tej najpopularniejszej wyszukiwarki odpowiedzi na swoje pytania zaczynają szukać użytkownicy sieci. Bez względu na to, czy chcą dokonać zakupu jakiegoś produktu lub usługi, czy stoją przed innymi życiowymi dylematami.
By roboty Google “spojrzały” na Twoją stronę przychylnym okiem i wyświetliły ją w organicznych wynikach, gdy internauta zada jakieś pytanie, musisz zadbać o jej odpowiednią optymalizację, czyli SEO. Wpływa na nią kilka istotnych czynników, o które musisz się zatroszczyć, jeśli chcesz przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Zastanawiasz się, co to jest SEO? Ten artykuł jest dla Ciebie.
SEO – definicja
SEO (Search Engine Optimization) to zbiór działań, których wspólnym celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której Twoja strona internetowa stanie się widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania, będących odpowiedzią na zapytania internautów.
Dzięki odpowiedniej optymalizacji, ruch z wyszukiwarki kierowany jest do Twojej witryny. Masz więc za sobą pierwszy krok w walce o konwersję: potencjalny klient decyduje, że to właśnie Twoją, a nie konkurencyjną stronę odwiedzi. Teraz wystarczy, że treść, jaką na niej zobaczy, będzie odpowiadała jego oczekiwaniom i masz go w zasadzie w garści.
Najistotniejsze składowe SEO
Na SEO składa się kilka kluczowych elementów, które odpowiednio przygotowane (i w połączeniu z pozycjonowaniem) są w stanie doprowadzić do tego, że użytkownik trafi właśnie na Twoją stronę internetową.
Należą do nich działania prowadzone bezpośrednio w treści i strukturze strony działania optymalizujące profil linków oraz działania zwiększające przyjazność i użyteczność witryny dla internautów.
Czynniki wpływające na skuteczne SEO
Na skutecznie prowadzone SEO najważniejszy wpływ mają treści dostępne w witrynie, znaczniki oraz meta description, przyjazne adresy URL, dopasowane grafiki, a także linkowanie wewnątrz strony.
Zanim roboty wyszukiwarek zdecydują, czy to właśnie Twoją stronę powinny wyświetlić użytkownikowi szukającemu odpowiedzi na swoje pytanie, skanują Twoją i pozostałe witryny, a następnie układają ranking, według którego jedne z nich wyświetlają wyżej, a inne niżej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Audyt SEO – darmowy vs płatny
Jak już wiesz, SEO aktualnie przestało być jedną z alternatyw na dotarcie do potencjalnych klientów czy odbiorców, a stało się koniecznością. Dlatego warto sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana i – jeśli nie – jak najszybciej podjąć działania, które doprowadzą do tego, że zacznie być widoczna.
W sieci dostępnych jest wiele aplikacji i programów, które pozwalają przeprowadzić darmowy audyt SEO. I choć warto od nich zacząć, należy pamiętać, że taka analiza jest dość ogólna. By otrzymać szczegółowy raport o błędach na Twojej stronie internetowej i otrzymać zalecenia optymalizacyjne, zdecyduj się dodatkowo na płatny audyt SEO. W tym celu zgłoś się do specjalisty, jak Zgred.pl i zamów kompletną usługę, dzięki której dowiesz się, co dokładnie musisz poprawić w witrynie, by przyciągała większą liczbę internautów – Twoich potencjalnych klientów czy odbiorców.