Znajdź informacje

Co to jest SEO?


« lista artykułów
2020-10-12

Ogromna konkurencja rynkowa występująca już niemal w każdej branży sprawia, że o uwagę potencjalnych klientów trzeba zabiegać nieustannie – przede wszystkim w sieci. A to oznacza tylko jedno: warto być widocznym ze swoją ofertą tam, gdzie są internauci.

Za 90 proc. ruchu organicznego na strony internetowe różnej maści odpowiada Google. To właśnie od tej najpopularniejszej wyszukiwarki odpowiedzi na swoje pytania zaczynają szukać użytkownicy sieci. Bez względu na to, czy chcą dokonać zakupu jakiegoś produktu lub usługi, czy stoją przed innymi życiowymi dylematami.

By roboty Google “spojrzały” na Twoją stronę przychylnym okiem i wyświetliły ją w organicznych wynikach, gdy internauta zada jakieś pytanie, musisz zadbać o jej odpowiednią optymalizację, czyli SEO. Wpływa na nią kilka istotnych czynników, o które musisz się zatroszczyć, jeśli chcesz przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Zastanawiasz się, co to jest SEO? Ten artykuł jest dla Ciebie.

SEO – definicja

SEO (Search Engine Optimization) to zbiór działań, których wspólnym celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której Twoja strona internetowa stanie się widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania, będących odpowiedzią na zapytania internautów.

Dzięki odpowiedniej optymalizacji, ruch z wyszukiwarki kierowany jest do Twojej witryny. Masz więc za sobą pierwszy krok w walce o konwersję: potencjalny klient decyduje, że to właśnie Twoją, a nie konkurencyjną stronę odwiedzi. Teraz wystarczy, że treść, jaką na niej zobaczy, będzie odpowiadała jego oczekiwaniom i masz go w zasadzie w garści.

Najistotniejsze składowe SEO

Na SEO składa się kilka kluczowych elementów, które odpowiednio przygotowane (i w połączeniu z pozycjonowaniem) są w stanie doprowadzić do tego, że użytkownik trafi właśnie na Twoją stronę internetową.

Należą do nich działania prowadzone bezpośrednio w treści i strukturze strony działania optymalizujące profil linków oraz działania zwiększające przyjazność i użyteczność witryny dla internautów.

Czynniki wpływające na skuteczne SEO

Na skutecznie prowadzone SEO najważniejszy wpływ mają treści dostępne w witrynie, znaczniki oraz meta description, przyjazne adresy URL, dopasowane grafiki, a także linkowanie wewnątrz strony.

Zanim roboty wyszukiwarek zdecydują, czy to właśnie Twoją stronę powinny wyświetlić użytkownikowi szukającemu odpowiedzi na swoje pytanie, skanują Twoją i pozostałe witryny, a następnie układają ranking, według którego jedne z nich wyświetlają wyżej, a inne niżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO – darmowy vs płatny

Jak już wiesz, SEO aktualnie przestało być jedną z alternatyw na dotarcie do potencjalnych klientów czy odbiorców, a stało się koniecznością. Dlatego warto sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana i – jeśli nie – jak najszybciej podjąć działania, które doprowadzą do tego, że zacznie być widoczna.

W sieci dostępnych jest wiele aplikacji i programów, które pozwalają przeprowadzić darmowy audyt SEO. I choć warto od nich zacząć, należy pamiętać, że taka analiza jest dość ogólna. By otrzymać szczegółowy raport o błędach na Twojej stronie internetowej i otrzymać zalecenia optymalizacyjne, zdecyduj się dodatkowo na płatny audyt SEO. W tym celu zgłoś się do specjalisty, jak Zgred.pl i zamów kompletną usługę, dzięki której dowiesz się, co dokładnie musisz poprawić w witrynie, by przyciągała większą liczbę internautów – Twoich potencjalnych klientów czy odbiorców.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
strefa 2020-12-23, 02:35
Ciekawy artykuł :)
strefa.biz
Mateusz 2020-10-15, 18:07
Ja to się w ogólnie nie znam na tych kwestiach. Ale poznałem na targach reklamy Remadays firmę, która się tym zajmuje i teraz promują mój sklep w sieci. W sumie w lutym znowu pojadę na targi, może jeszcze jakieś ciekawe kontakty nawiążę
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top