Znajdź informacje

Terminale płatnicze. Czy w Polsce będzie ich więcej?


« lista artykułów
2018-09-03

Liczba terminali płatniczych przypadających na milion obywateli w Polsce znacząco odbiega od średniej w Unii Europejskiej. Podczas gdy w naszym kraju jest to 12 tys. urządzeń, w UE to aż 30 tys. Jak się okazuje, tracą na tym głównie… przedsiębiorcy. Czy wkrótce częściej będzie można płacić w Polsce bez gotówki?

Z wyników badań opinii publicznej wynika, że polscy konsumenci wolą płatności bezgotówkowe od gotówkowych. W transakcjach kartą cenią sobie przede wszystkim innowacyjność i nowoczesność, a także wygodę i oszczędność czasu. Płacenie bezgotówkowe, zwłaszcza zbliżeniowe, znacząco bowiem skraca kolejki.

Za tą potrzebą konsumentów nie nadąża rynek. Wciąż bowiem na wielu targach, bazarach, w sklepach osiedlowych, lokalach usługowych, a także salonach fryzjerskich i kosmetycznych nie ma terminali płatniczych, a jedyną dostępną formą płatności jest gotówka.

Darmowe terminale płatnicze dla przedsiębiorców?

Naprzeciw potrzebom konsumentów wychodzi fundacja Polska Bezgotówkowa, która uruchomiła program o tej samej nazwie. Ma on zachęcić i wesprzeć przedsiębiorców, którzy do tej pory nie zapewniali w swoich placówkach możliwości płatności bezgotówkowych, a także ułatwić im dostęp do terminali płatniczych.

Program skierowany jest do tych przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przyjmowali płatności kartami płatniczym w swoich placówkach, a także tych, którzy otwierają nowy biznes.

By skorzystać z programu należy wejść na stronę fundacji, wybrać darmowy terminal płatniczy, wypełnić zgłoszenie, przejść weryfikację i oczekiwać na kuriera z dostawą. W ramach programu (dzięki jednemu z partnerów – eService) można otrzymać do 3 terminali płatniczych za darmo. Ponadto, przez 12 miesięcy nie jest pobierana prowizja od transakcji, oferowane jest natomiast wsparcie techniczne. Więcej informacji dostępnych jest na stronie bez gotówki https://bezgotowki.pl.

Płatności bezgotówkowe dają korzyści przedsiębiorcom i klientom

Korzyści płynące z bezgotówkowego obrotu pieniędzmi są wielostronne. Dla konsumentów oznacza to większą wygodę i oszczędność czasu. Dla usługodawców z kolei m.in. większe bezpieczeństwo. Nie muszą bowiem liczyć gotówki, wozić utargu do banku, zabezpieczać go i przechowywać pieniędzy. Ponadto, udostępniając metodę płatności bezgotówkowej, przedsiębiorcy mogą liczyć na większe zainteresowanie ze strony klientów, większą liczbę klientów i, co za tym idzie, większy utarg.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
Kwiatkowski 2019-07-03, 12:08
Terminali płatniczych powinno być zdecydowanie więcej w Polsce, to nie tylko ułatwienie dla firm ale dla klientów.
bezbiku.info
Milena 2018-09-10, 13:09
Odkąd istnieje możliwość płacenia telefonem brak terminalu jest dla sprzedawcy jak strzał w kolano. Telefon jest częściej zabieranym przedmiotem niż portfel w związku z czym możliwość dokonania płatności zbliżeniowej nie dość, że jest wygodna dla obu stron bo unikamy zbędnego liczenia, szukania reszty do wydania itd., to jeszcze przyciągamy klienta i trudno mu jest odmówić ponieważ gotówkę ma "w telefonie". ;)
czerwona-skarbonka.pl
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top