Od kilku dobrych lat w świecie marketingu powtarza się zdanie "Content is the king". Czy rzeczywiście treści mają aż takie znaczenie? Jak sprawić, że takie działania będą się opłacać?
Czym jest content marketing?
Content marketing (z języka angielskiego: marketing treści) jest jednym z wielu działów marketingu. Skupia się na tworzeniu contentu (czyli treści), ale i jego dystrybucji. Trzeba mieć również świadomość, że wiele kanałów promocji contentu jest płatnych - jednak taka inwestycja z upływem czasu przynosi wymierne korzyści.
Same treści mogą przybierać bardzo różną formę: od tekstów, poprzez filmy i nagrania audio, po grafiki i infografiki. Można je tworzyć naprzemiennie, mieszać ze sobą i dowolnie eksperymentować - poszukując contentu, który najlepiej odpowiada potrzebom naszych potencjalnych klientów.
Jakie korzyści może przynieść content marketing?
W tworzenie wartościowego contentu warto inwestować zarówno czas (gdy tworzymy go sami), jak i pieniądze (gdy zlecamy jego tworzenie specjalistom). Tego typu działania potrzebują czasu, jednak wytrwałość zostanie nagrodzona.
Content marketing jako strategia marketingowa nie ma na celu bezpośredniej sprzedaży. Poprzez treści docierasz do serc i umysłów swoich klientów, zaprzyjaźniasz się z nimi, budujesz relację, zaufanie i lojalność - a to cele, o których realizacji marzy każdy marketer. Sprawiasz, że odbiorca treści niejako zakochuje się w Twojej marce, przez co też jest podatniejszy na oferty sprzedażowe.
Content marketing krok po kroku
Decydując się na działania content marketingowe, trzeba pamiętać, że to rodzaj strategii: wyznaczamy cele, do których dążymy, sięgając po odpowiednie do tego środki.
Aby content marketing mógł być skuteczny, musimy zacząć od jak najdokładniejszego określenia naszych grup docelowych. Jest to o tyle ważne, że tworzone treści muszą być dla nich użyteczne.
Treści muszą też być łatwe do skonsumowania, dlatego nie bój się testować różnych form. Tworząc je, pamiętaj jednak zawsze o tym, do kogo mówisz.
Jak w każdym dziale marketingu, tak i tu ważna jest analityka. Sprawdzaj, jakie treści mają najwięcej odsłon, przyciągają najwięcej użytkowników i... twórz ich więcej!
Marketing treści działa wielowymiarowo. Przekonasz się o tym, czytając artykuł "https://thinkkong.pl/co-to-jest-content-marketing-3-punkty-widzenia/".