Znajdź informacje

Content marketing - co to jest i czy się opłaca?


« lista artykułów
2018-08-06

Od kilku dobrych lat w świecie marketingu powtarza się zdanie "Content is the king". Czy rzeczywiście treści mają aż takie znaczenie? Jak sprawić, że takie działania będą się opłacać?

Czym jest content marketing?

Content marketing (z języka angielskiego: marketing treści) jest jednym z wielu działów marketingu. Skupia się na tworzeniu contentu (czyli treści), ale i jego dystrybucji. Trzeba mieć również świadomość, że wiele kanałów promocji contentu jest płatnych - jednak taka inwestycja z upływem czasu przynosi wymierne korzyści.

Same treści mogą przybierać bardzo różną formę: od tekstów, poprzez filmy i nagrania audio, po grafiki i infografiki. Można je tworzyć naprzemiennie, mieszać ze sobą i dowolnie eksperymentować - poszukując contentu, który najlepiej odpowiada potrzebom naszych potencjalnych klientów.

Jakie korzyści może przynieść content marketing?

W tworzenie wartościowego contentu warto inwestować zarówno czas (gdy tworzymy go sami), jak i pieniądze (gdy zlecamy jego tworzenie specjalistom). Tego typu działania potrzebują czasu, jednak wytrwałość zostanie nagrodzona.

Content marketing jako strategia marketingowa nie ma na celu bezpośredniej sprzedaży. Poprzez treści docierasz do serc i umysłów swoich klientów, zaprzyjaźniasz się z nimi, budujesz relację, zaufanie i lojalność - a to cele, o których realizacji marzy każdy marketer. Sprawiasz, że odbiorca treści niejako zakochuje się w Twojej marce, przez co też jest podatniejszy na oferty sprzedażowe.

Content marketing krok po kroku

Decydując się na działania content marketingowe, trzeba pamiętać, że to rodzaj strategii: wyznaczamy cele, do których dążymy, sięgając po odpowiednie do tego środki.

Aby content marketing mógł być skuteczny, musimy zacząć od jak najdokładniejszego określenia naszych grup docelowych. Jest to o tyle ważne, że tworzone treści muszą być dla nich użyteczne

Treści muszą też być łatwe do skonsumowania, dlatego nie bój się testować różnych form. Tworząc je, pamiętaj jednak zawsze o tym, do kogo mówisz.

Jak w każdym dziale marketingu, tak i tu ważna jest analityka. Sprawdzaj, jakie treści mają najwięcej odsłon, przyciągają najwięcej użytkowników i... twórz ich więcej!

Marketing treści działa wielowymiarowo. Przekonasz się o tym, czytając artykuł "https://thinkkong.pl/co-to-jest-content-marketing-3-punkty-widzenia/".

 

 

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top