Mundial absolutnym sukcesem Telewizji Polskiej
« lista artykułów
2018-07-17
17 lipca w siedzibie Telewizji Polskiej odbył się briefing, podczas którego Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski oraz Członek Zarządu Maciej Stanecki podsumowali Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018.
Dzięki sprzedaży Mundialu wg własnej metodologii TVP osiągnęła wyniki sprzedaży wyższe o blisko 50 procent, niż możliwe byłyby do uzyskania wyłącznie przy sprzedaży pakietowej opartej o dane Nielsena. Jeślibyśmy odnieśli taką samą metodologię do ostatnich sześciu lat to TVP mogłaby teoretycznie osiągnąć przychody wyższe o nawet 2,4 mld PLN.
Telewizja Polska zarobiła na Mundialu 2018 około 10 mln netto. W sumie TVP wyemitowała prawie 900 godzin transmisji Mundialu, z czego ponad 50 procent, to były transmisje live. 64 mecze, wszystkie w antenach otwartych – w TVP1 i TVP2, oferta programowa TVP Sport poświęcona tylko temu wydarzeniu, dodatkowo mecze w jakości 4K w nowym kanale TVP 4K – tak wyglądały Mistrzostwa Świata w Piłce w Telewizji Polskiej.
TVP osiągnęła wzrost liczby użytkowników na wszystkich serwisach o 2,37 mln, łącznie było to 8,11 mln użytkowników. W serwisach TVP użytkownicy wygenerowali 120,93 mln odsłon. Najdłuższy średni czas na użytkownika - 42 minut i 52 sekund. Dzienny rekord strony sport.tvp.pl padł 19 czerwca, było to 1,5 mln unikalnych użytkowników i 12 mln odsłon.
Stronę mundialową odwiedziło 7,8 mln użytkowników, którzy wygenerowali 55,9 mln odsłon, 59,7 mln odtworzeń materiałów wideo i 14,7 mln odtworzeń transmisji meczów (desktop, mobile, aplikacje).
bak