Czy warto inwestować w papierowe nośniki reklamy?
« lista artykułów
2018-06-26
Reklama w dzisiejszych czasach jest nierozerwalnie związana z telewizją i Internetem. Wiele osób może więc się zastanawiać, czy tradycyjne formy reklamy są wciąż skuteczne. Za pierwszą podpowiedź może posłużyć fakt, że od wielu lat nie tracą one na popularności. Miasta wciąż ozdabiają różnorakie plakaty i banery, a na skrzyżowaniach ulic spotykamy osoby wręczające ulotki. Jak wykorzystać papierowe nośniki reklamy, aby przyniosły one zyski? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.
Zalety tradycyjnych form reklamy
Jako pierwszą zaletę papierowych nośników reklamy należy wymienić fakt, że docierają one do potencjalnych klientów niezależnie od ich woli. Plakaty i banery wpisują się w krajobrazy miast – mijamy je w drodze do pracy, podczas powrotu do domu czy spaceru z psem. Chcąc nie chcąc przekazywane przez nie informacje zapisują się w naszych umysłach, a świadomość reklamowanej marki rośnie. Papierowe formy reklamy są świetnym rozwiązaniem marketingowym, gdy w Twojej grupie docelowej znajdują się osoby starsze lub o niższym statusie materialnym. Nie korzystają one z Internetu, przez co ulotki czy plakaty mogą być jedynym sposobem na poinformowanie ich o swoich usługach.
Dowiedz się więcej na jkbprint.pl
W jakich branżach sprawdzą się papierowe nośniki reklamy?
Jeśli strategia marketingowa będzie przemyślana, a plakaty czy ulotki będą wykonane estetycznie i pomysłowo - prawdopodobnie we wszystkich. Są jednak branże, które wręcz nie mogą się bez nich obejść. Mowa tu chociażby o wszelkich firmach zajmujących się organizacją eventów. Czy wyobrażasz sobie promocję koncertu bez plakatów rozwieszonych po całym mieście? Tak właśnie myśleliśmy.
Kiedy papierowa reklama jest skuteczna?
Kluczem do sukcesu każdej strategii marketingowej jest staranne planowanie. Powinieneś przemyśleć zwłaszcza rozlokowanie papierowych nośników reklamy. Ulotki reklamujące środki zwalczające cholesterol warto umieszczać w przychodniach, a plakaty informujące o zbliżającym się koncercie rockowego zespołu na przykład w okolicach akademików. W kwestii wykonania nośników reklamy warto zaufać profesjonalistom. Powierz druk plakatów czy ulotek specjalistom – będziesz mieć wtedy gwarancję ich wysokiej jakości i odporności na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych (nadmiernego promieniowania słonecznego, wilgoci).
Podsumowanie
Choć tradycyjne formy marketingu są stopniowo zastępowane przez reklamę w Internecie, wciąż są one popularne i mogą okazać się skutecznym środkiem promocji. Odpowiednio wykorzystane mogą stać się efektywnym i efektownym wsparciem każdej kampanii marketingowej.