Znajdź informacje

Kiedy opłaca się korzystać z drukarni offsetowej?


« lista artykułów
2018-04-30

Jeszcze do niedawna drukarnie oferowały wyłącznie druk offsetowy. Obecnie dzięki popularyzacji druku cyfrowego, mamy większy komfort w doborze najkorzystniejszej formy wydruku, co pozwala zoptymalizować koszt wykonania zlecenia. Jak zatem ocenić, kiedy opłaca się skorzystać z druku offsetowego, a kiedy postawić na druk cyfrowy?

Szeroka oferta druku offsetowego i cyfrowego, kierowana jest zarówno do dużych przedsiębiorstw, jak i do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Z usług drukarni offsetowej często korzystają także klienci indywidualni, zwykle artyści, którzy pragną dotrzeć ze swoją sztuką do większego grona odbiorców. Przed złożeniem zamówienia, w szczególności jeśli dokonujemy tego przez internet, ważne jest, aby właściwie dobrać rodzaj druku do naszych potrzeb.

Wielkość nakładu a cena jednostkowa

W pierwszej kolejności należy ocenić wysokość nakładu. Małe, jednorazowe zlecenia, w których liczba kopii nie przekracza 1000 sztuk, można wykonać z użyciem druku cyfrowego. W przypadku wysokich nakładów zdecydowanie bardziej opłacalny będzie druk offsetowy. Jego zaletą jest to, że koszt każdej kopii wydruku zmniejsza się proporcjonalnie wraz ze wzrostem nakładu. Jest to związane z faktem, iż proces wydruku offsetowego rozpoczyna się zawsze od przygotowania czterech aluminiowych matryc drukarskich, po jednej dla każdego koloru z przestrzeni barw CMYK. Opracowanie matryc obciąża zlecającego kosztami już na początku, ale jest to wydatek jednorazowy. Dzięki temu, iż w procesie druku płyty nie stykają się bezpośrednio z zadrukowywaną powierzchnią, ich zużycie jest nieznaczne. Można więc z ich pomocą wykonać setki tysięcy kopii bez utraty jakości wydruku, co w rezultacie obniża cenę jednostkową przy dużych nakładach.

Odwzorowanie kolorów Pantone

Jeśli nasz projekt wymaga odwzorowania kolorów w przestrzeni barw Pantone, wybierzmy druk offsetowy, gdyż pozwala on na użycie farb drukarskich Pantone. Druk cyfrowy natomiast zaledwie symuluje kolory z tej przestrzeni barw, poprzez zmieszanie barw podstawowych CMYK, w wyniku czego w wydruku otrzymujemy kolor zbliżony do pożądanego, ale nie identyczny.

Nie tylko papier

Druk cyfrowy wciąż pozostawia niewielki wybór co do materiałów, na których możemy dokonać wydruku. W zasadzie jesteśmy ograniczeni do kilku rodzajów tkanin oraz papieru, najczęściej w formacie nie większym niż B3. Druk offsetowy z kolei daje możliwość wydruku większych formatów.

Ponadto specyfika procesu druku offsetowego, w którym farba drukarska jest przenoszona z matrycy na gumową membranę, a następnie dociskana do zadrukowywanej powierzchni, pozwala także na wykorzystanie nietypowych nośników druku, także tych o porowatej powierzchni, takich jak drewno, skóra, tektura lub plastik.

Cyfrowo szybciej, ale nie zawsze opłacalnie

Wydruk cyfrowy wykonywany jest bezpośrednio z pliku i pomija etap związany z przygotowaniem matryc nadruku, dlatego uznawany jest za korzystniejszy, jeśli zamawiającemu zależy na czasie. Przy dużym nakładzie wygeneruje to znaczne koszty, często nieproporcjonalne do zaoszczędzonego czasu. Nawet w przypadku bardzo pilnych projektów, warto przed złożeniem zamówienia skontaktować się z drukarnią offsetową, celem oszacowania możliwego terminu oraz ceny jego wykonania. Zdarza się bowiem, że przy niedużym obłożeniu pracą, drukarnia będzie w stanie wykonać zlecenia w offsecie w terminie porównywalnym do wydruku cyfrowego.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top