Rekordowa oglądalność igrzysk olimpijskich
« lista artykułów
2018-02-24
Prawie 26 mln widzów włączyło przynajmniej na minutę transmisję TVP z Zimowych Igrzysk Olimpijskich PjongCzang 2018. Jest to prawie 73 proc. widowni telewizyjnej w Polsce. Rekord zanotował serwis internetowy TVP Sport.
Najlepiej oglądaną transmisją olimpijską był 10 lutego konkurs indywidualny skoków narciarskich i treningi polskich skoczków z Kamilem Stochem. Średnia widownia transmisji wyniosła 7,1 mln widzów. W sumie połowa widowni telewizyjnej oglądała TVP1 (udziały 53%). W szczytowym momencie wielkość widowni wynosiła 8,2 mln widzów. Widzowie śledzili wówczas skok Stefana Huli.
W PjongCzang padł również rekord liczby użytkowników i odtworzeń materiałów wideo w serwisie TVP Sport. Telewizja Polska pokazuje w Internecie Zimowe Igrzyska Olimpijskie od 2006 roku. Podczas rywalizacji w PjongCzang serwis TVP Sport zanotował największą liczbę użytkowników i odtworzeń materiałów wideo. Użytkownicy pobili też rekord odtworzeń transmisji.
W historii serwisu tylko transmisja meczu towarzyskiego piłkarzy nożnych Polska – Holandia z komentarzem youtubera Piotra „izaka” Skowyrskiego oraz Macieja Iwańskiego wygenerowała większą liczbę użytkowników. Porównując liczbę odtworzeń materiałów video dot. Zimowych Igrzysk w Soczi i w PjongCzang ten ostatni pobił swój dotychczasowy rekord - Soczi 2014: 3,3 mln, zaś Pjongczang 2018: 4,2 mln odtworzeń.
Obecnie Telewizja Polska przygotowuje się do obsługi piłkarskich mistrzostw świata w Rosji (czerwiec-lipiec 2018), także w Internecie. Ponadto TVP posiada prawa do transmisji w sieci Letnich Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020.