Pozycjonowanie lokalne – jak powinna wyglądać kampania SEO?
« lista artykułów
2017-12-01
Kampania SEO stanowi poważne wyzwanie dla każdego sklepu internetowego. Jeśli niedawno ją przeprowadzaliśmy, a nasz sklep wciąż nie zyskuje odpowiedniej popularności, warto dobrze przanalizować narzędzia, z których korzystamy. Jednym z najpopularniejszych skryptów służących do prowadzenia internetowych sklepów jest Magento. Profesjonalny e-marketing bazuje na dobrych i sprawdzonych narzędziach, które niemal w pełni automatyzują generowanie zawartości.
Platformy do organizowania sprzedaży internetowej udostępniają wiele przydatnych narzędzi, dzięki którym kampania SEO ruszy z kopyta. Tak istotne wyzwania, jak dobre pozycjonowanie lokalne mogą zostać z łatwością zrealizowane przy pomocy złożonej współpracy z usługami Google AdWords oraz innych serwisów. Zautomatyzowane skrypty służące do prowadzenia sklepów internetowych są optymalizowane pod kątem przeglądarek internetowych, a także udostępniają szereg narzędzi koniecznych do poprawy widoczności w internecie. Jak należy zatem podejść do kwestii związanych z pozycjonowaniem i jak przeprowadzić kampanię reklamową?
Pozycjonowanie lokalne z pomocą popularnych platform e-commerce
Ogółem pozycjonowanie lokalne wyjątkowo nie różni się od globalnego. Podstawę wciąż stanowi odpowiednia optymalizacja strony oraz dobry system generowania linków do kategorii i produktów. Niezoptymalizowany podczas wdrażania sklep może zdecydowanie utrudnić dalszą pracę nad jego rozwojem, a nawet stworzyć konieczność projektowania strony od początku. Z tego powodu wybór sprawdzonych platform, takich jak Magento, stanowi podstawę do dobrego SEM. Pozycjonowanie lokalne może zostać zoptymalizowane z pomocą pewnej grupy metod oraz specyficznych technik.
Zanim rozpoczniemy pracę nad pozycjonowaniem lokalnym, koniecznie należy wykonać wnikliwy audyt. Dzięki temu dokładnie poznamy potrzeby naszej strony oraz wykryjemy usterki, które utrudniają osiągnięcie przez nią czołowych pozycji w wyszukiwarkach. Przeglądarka Google spogląda na strony holistycznie, dlatego nie spodziewajmy się dobrych rezultatów, poprawiając pozycję mało interaktywnego i niewygodnego dla użytkownika serwisu internetowego.
Najważniejsza narzędzia, które ułatwią pozycjonowanie lokalne
Podstawą do zorganizowania dobrego pozycjonowania lokalnego jest integracja Magento z usługami Google, a w szczególności z Google Maps. Dzięki temu, że wyszukiwarka będzie znała lokalizację naszej firmy, odpowiednio dopasuje wyniki wyszukiwania dla osób znajdujących się w pobliżu. Pozycjonowanie lokalne opiera się także w dużej mierze na kompleksowych analizach narzędzi internetowych, które mają być pozycjonowane, a także samej branży i konkurencyjnych firm.
Dzięki temu jesteśmy w stanie określić strategię kampanii SEO oraz wytypować najważniejsze słowa kluczowe, które sprowadzą na naszą stronę potencjalnie zainteresowanych klientów. Specyfika każdej branży wymaga używania innych słów kluczowych. Pozycjonowanie lokalne jest złożonym zagadnieniem, dlatego koszty nie są z góry określone i zależą zarówno od branży, jak i konkurencyjności oraz efektów, jakie chcemy osiągnąć. Kompleksowa analiza branży oraz audyt pozycjonowanej strony to dwa najważniejsze zbiory czynności, które pozwolą efektywnie poprawić pozycjonowanie lokalne strony.
Moduły Magento zdecydowanie ułatwiają prowadzenie sklepu
Sklepy Magento tworzone są za pomocą dołączania poszczególnych przydatnych modułów. Platforma ta słynie z tego, jak wiele funkcjonalności dostarcza użytkownikom. Rozbudowane systemy pozwalają na analizę oraz raportowanie stanów magazynowych i wszystkich istotnych informacji. Wszystko jest ustawiane oraz kierowane za pośrednictwem intuicyjnego panelu administracyjnego.
Dostępność szablonów oraz rozbudowana automatyzacja generowania treści nie tylko przyspiesza zmianę contentu, lecz także sprawia, że kampania SEO jest skuteczna. Szablony pozwalają także zmienić sposób prezentacji produktu w określanych z góry przedziałach czasowych. Platforma Magento od pierwszych wersji była stale poprawiana tak, by generowana przez nią zawartość strony odpowiadała najwyższym standardom wyszukiwarek i poprawiała pozycjonowanie zarówno lokalne, jak i globalne.