Znajdź informacje

Co słychać w Polityce?


« lista artykułów
2017-11-03

Sześćdziesiąt lat historii, cotygodniowa dawka w pełni profesjonalnych, sprawdzonych informacji, wszystko to sprawia że tygodnik Polityka od wielu lat utrzymuje się w czołówce najchętniej kupowanych tygodników w Polsce. Poniżej postaramy się przedstawić krótką historię gazety, która od lat kształtuje opinię polityczną kolejnych pokoleń naszych rodaków.

Szeroka tematyka

Tematyka, którą podejmuje opisywany tygodnik jest bardzo szeroka, obejmuje ona wszystkie najważniejsze wydarzenia ze świata kultury, nauki, gospodarki, czy też tytułowej polityki. Na ta chwilę jest to jeden z najbardziej profesjonalnych tygodników w Polsce, korzysta on z ogromnego zespołu współpracowników -  korespondentów zagranicznych, profesorów, najlepszych specjalistów z niemal każdej dziedziny. Sama gazeta jak i Polityka prenumerata zyskały również sławę międzynarodową kiedy to w 1961 roku upublicznili pięcioodcinkowy cykl pamiętników jednego z największych zbrodniarzy hitlerowskich -  Adolfa Eichmanna. W czasie publikacji wspomnianych pamiętników sprzedaż tygodnika wzrosła niemal dwukrotnie, a samo dotarcie do Pamiętników było nie lada sukcesem ponieważ taka sztuka udała się jedynie amerykańskie czasopismo “Life”.

Wstydliwe początki

Tygodnik Polityka powstał wraz z początkiem roku 1957 - 2 stycznia. Decyzję o utworzeniu gazety zapadła w siedzibie Centralnego Komitetu Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej -  (KC PZPR). Niespełna 2 miesiące po decyzji władz państwowych tygodnik trafił do druku, pierwszy numer został wydany 27 lutego tego samego roku. Za pierwszy numer jak i kolejne był odpowiedzialny pierwszy z redaktorów naczelnych - Stefan Żółkiewski. Nie ma się co oszukiwać tygodnik Polityka (który obecnie jest również dostępny w systemie  prenumeraty w prenumerata.ruch.com.pl) miał jeden podstawowy cel jakim było pełnienie funkcji propagandowej wśród obywateli Polski Ludowej. Polityka miała tym samym zastąpić tygodnik “Po Prostu” którego popularność w znaczący sposób spadła. Zastąpienie wcześniej wspomnianego tygodnika nie okazało się sprawą prostą dla polityki bowiem w początkowych latach druku jej popularność była bardzo niska, głównie ze względu na kojarzenie jej z antypaździernikowymi korelacjami partyjnymi. Liczby określające sprzedaż były nieubłagane, “Po Prostu” u schyłku swojej kariery na rynku prasy politycznej w Polsce sprzedawała się nakładem blisko 150 000, podczas gdy Polityka przygotowywana na jej zastąpienie osiągała sprzedaż w postaci 18 000 egzemplaży.

Punkt zwrotny

Władze Kraju wiedziały, że zmiany są potrzebne dlatego też w 1958 roku nastąpiła zmiana na stanowisku redaktora naczelnego w wyniku której miejsce Stefana Żółkiewskiego zajął Mieczysław Rakowski. Był to punkt zwrotny w historii Polityki, nowy redaktor naczelny pracował na stanowisku aż do roku 1981. To właśnie w tych latach nastąpił ogromny wzrost sprzedaży tygodnika, zyskał on również popularność dzięki wybitnym dziennikarzom pracującym w Polityce, wystarczy jedynie wspomnieć, że na  łamach polityki swoje teksty publikowali tak znani dziennikarze jak Ryszard Kapuściński, Andrzej Mozołowski, Daniel Passent czy Jerzy Urban. Kolejnym, niewątpliwie przełomowym wydarzeniem dla Polityki był rok 1990 gdy Tygodnik odłączył się od ko koncernu RSW i zaczął być wydawany przez własną  spółdzielnie. Kolejnym etapem przemian był rok 1995 gdy starająca się podążać z duchem czasu Polityka stała się kolorowym magazynem.

Obecnie ten niezwykle istotny tygodnik jest sprzedawany w nakładzie blisko 200 000 egzemplarzy co czyni ją jednym z najchętniej kupowanych tygodników opiniotwórczych w Polsce.



Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top