Wszystko o influencer marketingu
« lista artykułów
2017-10-31
Nowoczesne kampanie marketingowe nie są już wykorzystywane wyłącznie do promowania danego produktu, ponieważ równie istotnym celem współczesnych reklam jest zbudowanie odpowiedniej relacji z klientami. Aby osiągnąć zamierzony rezultat, marketingowcy cały czas pracują nad tworzeniem nowych, a zarazem skuteczniejszych metod reklamowych. Obecnie sporym zainteresowaniem cieszy się tak zwany influencer marketing.
Czym jest influencer marketing i jakie są jego założenia?
Główna idea omawianej metody marketingowej polega na nawiązaniu współpracy z influencerem, który będzie odpowiedzialny za promowanie produktu. Kim jest influencer? Mówiąc prosto, jest to rozpoznawalna osoba, będąca zarazem specjalistą w danej dziedzinie. Filarem takiej kampanii jest więc charyzma oraz rozpoznawalność influencera, gdyż to właśnie on ma przyciągnąć uwagę i sprawić, że odbiorcy zainteresują się promowaną ofertą.
Dlaczego taki rodzaj marketingu cieszy się dużą popularnością?
Popularność influencer marketingu to efekt dużej skuteczności, która bezpośrednio przekłada się na poprawę uzyskiwanych wyników sprzedażowych. Należy jednak pamiętać, że większe dochody ze sprzedaży nie są jedyną korzyścią. Profesjonalni influencerzy potrafią wyjątkowo dobrze wykreować wizerunek promowanej marki, dzięki czemu odbiorcy prezentowanych treści będą pozytywnie nastawieni do danego produktu lub usługi.
Na co zwracać uwagę, podczas dokonywania wyboru influencera?
Aby przygotowywana kampania zakończyła się sukcesem, najważniejszym aspektem jest wybór odpowiedniego influencera. Jakie czynniki powinny zostać uwzględnione, podczas przeglądania dostępnych ofert? Znaczna część przedsiębiorców koncentruje się wyłącznie na zasięgu, choć nie jest to jedyne, istotne kryterium. Trzeba pamiętać o tym, że współpraca będzie dużo łatwiejsza w sytuacji, gdy influencer szybko odpowiada na pytania i udziela informacji, a zatem jest komunikatywny. Inne, istotne aspekty to między innymi: aktywność w mediach społecznościowych, posiadana specjalizacja oraz portfolio.
Więcej informacji na temat poszczególnych metod marketingowych można znaleźć na stronie internetowej – www.pirmedia.pl