Znajdź informacje

Skąd wywodzą się nowoczesne metody znakowania odzieży?


« lista artykułów
2017-06-17

Świat tekstylny towarzyszy każdemu z nas, jednak nie często zastanawiamy się, dlaczego do oznakowania danego produktu użyto takiej, a nie innej metody. Uważamy, że to nie ma większego znaczenia. Jest jednak całkiem inaczej, a dobór odpowiedniej metody znakowania odzieży to fundament, który wpływa na efekt końcowy całego procesu. Rozwój rynku tekstylnego dzięki nowoczesnym rozwiązaniom wpłynął na pojawienie się nowych możliwości, dzięki którym nadruki na odzieży nie tylko są różnorodne, ale przede wszystkim efektowne. Jeszcze parę lat temu nie do pomyślenia było, że nadruki na koszulkach mogą być wypukłe i dawać efekt 3D! Dzisiaj natomiast nowoczesne metody znakowania odzieży wpisały się grubą linią do świata tekstylnego i na dobre możemy z nich korzystać.

Wszystkie techniki

Haft komputerowy, sublimacja, druk cyfrowy, sitodruk, folie, termotransfer… Wszystkie te techniki znakowania odzieży mają swoją historię, która sięga nawet dziesiątki dekad wstecz. Haft komputerowy wywodzi się od haftu ręcznego, którego początki miały miejsce już w połowie XVIII wieku. Aktualnie proces haftowania, jak sama nazwa mówi odbywa się w zautomatyzowany sposób, za pomocą nowoczesnych maszyn, ponadto jest to najtrwalsza metoda znakowania ze wszystkich dostępnych na rynku. Technika ta służy do znakowania odzieży o grubej gramaturze, ale również bardzo popularne stały się naszywki haftowane, których podłożem jest zazwyczaj filc lub drelich. Naszywki mogą przybierać dowolne kształty. Sitodruk również posiada niezwykle długą i ciekawą tradycję zahaczającą o świat poligrafii i wielkich nazwisk.

Druk sitowy i jego historia

Sitodruk kojarzy się nam z nadrukami na odzieży i nic w tym dziwnego, ponieważ jest on jedną z najpopularniejszych technik znakowania. Wiele lat temu był używany nie tylko do znakowania odzieży, wówczas przysłużył się poligrafom i artystom, którzy dzięki niemu tworzyli swoje prace. Początki sitodruku miały miejsce w Japonii. To właśnie na Dalekim Wschodzie w XVII w. wymyślono tę technikę, która służyła do zdobienia kimon. Za twórców sitodruku uważa się Yuzensai Miyasaki oraz Zisukeo Hirose. Upowszechnienie druku sitowego nastąpiło w XX wieku, równocześnie z rozwojem prądów artystycznych, w tym pop-artu. To właśnie dzięki technice sitodruku możemy podziwiać twórczość artystyczną Andy Warhola, który do tworzenia swoich prac używał serigrafii, czyli techniki, która opierała się na sitodruku. Przenieśmy się teraz do Polski, a właściwie do jej podziemi. W czasie stanu wojennego w Polsce druk sitowy był używany w podziemnych drukarniach, gdy daleko nam było do wolej prasy. Właśnie wtedy wbrew zakazom i cenzurze drukowano pismo „Robotnik” techniką sitodruku.

Uniwersalność druku sitowego

Aktualnie sitodruk jest jedną z technik znakowania odzieży, która cieszy się największą popularnością, dzieje się to za sprawą jej uniwersalności, efektowności i niskiej ceny. Można stosować ją na wielu rodzajach tkanin, nie tylko na odzieży, ale również na torbach, czapkach, parasolach, elementach drewnianych, plastikowych a nawet skórzanych. Ponadto jego wykonanie możliwe jest nie tylko na powierzchniach płaskich, ale również cylindrycznych. Dzięki tej technice możemy uzyskać efektowne nadruki, a to wszystko za sprawą farb do sitodruku, które dostosowywane są do materiału, bądź pożądanego efektu końcowego.

Techniki zdobienia, które dają niesamowite efekty!

Rozwój technik znakowania odzieży wpłynął na pojawienie się na rynku innowacyjnych metod zdobienia, które dają efekty, o których jeszcze jakiś czas temu się nam nie śniło. Jeśli chodzi o nowoczesne i niestandardowe metody, to dużą rolę odgrywają takie formy zdobienia jak; ozdobne folie flex, farby pulchnące do sitodruku oraz fluorescencyjne nici do haftu komputerowego. Zatrzymajmy się na moment przy folii flex. Z pierwszego punktu widzenia może się wydawać niewarta uwagi. Duże ograniczenie w kolorach, które można nanieść na jeden projekt, brak możliwości cieniowania, detale nie mogą być mniejsze niż 2 mm, a naniesienie wielu małych elementów jest niemożliwe. Folia flex jednak „potrafi” więcej, niż mogłoby się wydawać. Jeśli chcemy uzyskać niestandardowe, a za razem efektowne nadruki, to ten rodzaj znakowania będzie dla nas idealny, dla przykładu folie flex dekoracyjne mienią się na wiele sposób w zależności od punktu padania światła, a jedna z nich daje efekt tęczy. Folie metalizowane prezentują się oryginalnie na odzieży, folie brokatowe połyskują, a folie odblaskowe świetnie sprawdzają się wtedy, gdy chcemy pozostać widoczni. Wybór wśród ozdobnych folii jest spory i jeśli chcemy osiągnąć niestandardowe efekty nadruków na odzieży, a nasz projekt nie obejmuje wielu małych elementów, to warto sięgnąć po tę technikę znakowania.

Nowoczesne metody znakowania zawdzięczają swój stały rozwój oraz powstanie nowoczesnych form zdobienia nie tylko postępowi techniki, ale tak bogatej historii, bez której proces rozwoju nie miałby miejsca.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top