Znajdź informacje

Loterie i konkursy skuteczną metodą wspierającą sprzedaż


« lista artykułów
2017-03-02

Loterie i konkursy to skuteczne i wyjątkowo efektywne narzędzia, jeśli chodzi o wsparcie sprzedaży konkretnych produktów i usług oraz budowanie świadomości marki. Ponieważ loterie i konkursy wiążą się z atrakcyjną gratyfikacją, budują lojalność konsumentów względem marki, którzy dodatkowo rekomendują wybrane jej produkty lub usługi. Czy warto więc zainwestować w tego rodzaju formę wsparcia sprzedaży?

Wizerunkowo i sprzedażowo

Loterie i konkursy to rodzaj akcji marketingowej zwykle mocno angażującej grupę docelową. Poprzez atrakcyjną zabawę i ciekawe nagrody budują świadomość marki i jej oferty w grupie docelowej. Wdrażane są w przypadku kampanii wizerunkowych, jak i sprzedażowych, a dobrze zaplanowane i przeprowadzone przynoszą realne korzyści tak marce, jak również jej klientom.

Wiarygodność i zaufanie

Loterie i konkursy opierają się na programach lojalnościowych, za pomocą których budowane są relacje między marką a klientami – oparte na wiarygodności i zaufaniu. Lojalni konsumenci nie tylko korzystają z oferty marki, ale też stają się jej ambasadorami rekomendującymi jej produkty czy usługi, z których jednocześnie sami często korzystają. Warto zatem nagradzać tą lojalność w celu ich dalszego motywowania.
Skuteczność loterii i konkursów wynika z interakcji pomiędzy marką a klientami, jak również obustronnej korzyści.

Aby loterie i konkursy odniosły sukces

Sukces loterii i konkursów w dużej mierze warunkują nagrody, atrakcyjne i dostosowane do preferencji uczestników zabawy. To one warunkują przystąpienie klientów do gry, którzy dopiero po zapoznaniu się z katalogiem nagród, analizują regulamin.

Katalog nagród powinien być rozbudowany zgodnie ze specyfiką grupy docelowej. Przewidziane benefity powinny odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych uczestników loterii bądź konkursu. Każda gra musi też opierać się na precyzyjnie zaplanowanej strategii, aby możliwa była realizacja celów biznesowych firmy. Gwarancją sukcesu jest tu przede wszystkim uwzględnienie potrzeb i oczekiwań potencjalnych uczestników zabawy.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Motvation Direct.

Zobacz także

Nowoczesne Budownictwo Przemysłowe
Płyty warstwowe to perfekcyjne połączenie trwałości wysokiej jakości blach, oraz izolacji termicznej jaką oferują nam wełny mineralne. Blachy warstwowe to ...
Kompetencje miękkie – co do nich zaliczamy? Jakie są korzyści z rozwijania kompetencji miękkich w firmie?
W świecie biznesu umiejętności miękkie nabierają coraz większego znaczenia. Pracodawcy i menedżerowie dostrzegają, że nie tylko kompetencje twarde decydują o ...
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google i reklama w internecie to ważny element rozwoju e-biznesu
Pozycjonowanie w Google i reklama internetowa to dwa filary, które wspierają rozwój biznesu online. W artykule przedstawiamy, jak działania SEO ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top