Mniejsze wydatki na reklamę w telewizji i radiu
« lista artykułów
2015-12-30
Komitety wyborcze na reklamę w telewizji i radiu wydały w trakcie tegorocznej kampanii o blisko 3 mln zł mniej niż w 2011 roku - wynika z danych przedstawionych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Zestawienie powstało w oparciu o sprawozdania nadesłane przez nadawców telewizyjnych i radiowych.
Jak wynika z informacji przedstawionych przez KRRiT na podstawie sprawozdań nadesłanych przez nadawców telewizyjnych i radiowych, płatne audycje wyborcze wyemitowano w 105 programach telewizyjnych i 156 programach radiowych. Reklamy wyborcze pojawiły się w dziewiętnastu programach telewizji publicznej: TVP 1, TVP 2, TVP Info, oraz w szesnastu Regionalnych Oddziałach TVP. Płatne materiały wyborcze były obecne również w dwunastu programach koncesjonowanych: TVN, TVN 24, TVN Siedem, TVN 24 Biznes i Świat, Polsat, Polsat News, Polsat News 2, Superstacja, NTL Radomsko, Telewizja Łużyce, Telewizja TVT, TV Republika oraz w 74 programach telewizji kablowych.
Spoty wyborcze wyemitowano w 22 programach radiofonii publicznej oraz w 134 programach radiowych koncesjonowanych. Płatnych spotów wyborczych nie emitowały m.in. dwa programy Polskiego Radia oraz Radio Katowice.
Komitety Wyborcze na ogłoszenia wyborcze wydały:
· Prawo i Sprawiedliwość - 44,84% - 7 547 158,69 zł;
· Platforma Obywatelska RP - 35,96% - 6 052 454,44 zł;
· Polskie Stronnictwo Ludowe - 8,7% - 1 464 943,24 zł;
· Nowoczesna Ryszarda Petru – 5,14% - 864 421,34 zł;
· Kukiz’15 – 0,97% - 163 680,69 zł;
· Razem – 0,01% - 1 122,01 zł;
· Korwin – 1,43% - 240 994,74 zł;
· Zjednoczona Lewica – 1,86% - 313 338,61 zł;
· Bezpartyjni – 0,06% - 10 130,90 zł;
· Zbigniew Stonoga – 0,10% - 16 974 zł;
· Zjednoczeni dla Śląska – 0,004% - 738 zł;
· Pozostałe lokalne komitety wyborcze – 0,95% - 154 567,83 zł
Źródło: KRRiT
Bartłomiej Kawalec